maandag 8 september 2014

Beautybloggers : ijdel ?

De definitie van ijdel luidt volgend Wikipedia als volgende : 'Verlangen om aantrekkelijker te zijn'. Dat is maar een definitie, in werkelijkheid maakt iedereen er zijn eigen versie van. Kan dit toegepast worden op beautybloggers ? We schrijven over de nieuwste beautybehandelingen & -producten en ons uiterlijk en verschijning zijn daarom ons visitekaartje. Kun je beautybloggers daarom ijdel noemen ?


Voor de ene persoon is om het halfuur even checken of alles nog wel op z'n plek zit, normaal. De andere moet in elk reflecterend object zijn/haar weerkaatsing even bekijken.  Natuurlijk wil ik er ook zeker van zijn of alles goed zit voor ik bij een belangrijk gesprek of een feestje naar binnen ga. Maakt dat me ijdel ? Mijn eigen definitie van ijdel is dat je het niet kan laten om jezelf overal (en dan bedoel ik echt OVERAL) in te bekijken en je haar goed te leggen, je kleren te fatsoeneren, ... Netjes zijn, is goed maar overdrijven is nooit echt nodig.


Ben ik ijdel ? Ik heb nog nooit de opmerking in mijn omgeving gekregen dat ik ijdel zou zijn. Zoals ik al zei : ik kijk graag even in de spiegel of alles nog goed zit, of mijn lipstick moet bijgewerkt worden maar overmatig in de spiegel kijken, is nu niet echt nodig. Eenmaal ik weet dat alles goed zit, is dat voor ik een geruststelling en let ik er verder niet echt op. Na even gezeten te hebben aan tafel na een etentje of even gedanst te hebben op een feestje wil ik wel even weten of alles nog goed zit (zowel qua kleding als qua make-up) en dan zoek ik wel eens een spiegel op ( weet je dat ik niet 1 handspiegeltje bezit !). Maar om de 5 minuten in de spiegel kijken ... Nee, dag hoeft niet voor mij.

Vertel op : ben jij ijdel ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Uhm... mijn vijf minuutjes voor de spiegel ijdel? IJdelheid hangt af van het karakter, dus een beautyblogger is niet meteen ijdel imo

    BeantwoordenVerwijderen