maandag 11 mei 2015

Hoe je ogen groter laten lijken?

Zoals je al wel hebt gezien, heb ik kleine ogen. Zwarte smokey eyes moet ik niet proberen te maken want dan heb ik bij wijze van spreken geen ogen meer. Ik probeer in mijn make-up looks rekening te houden dat ik mijn ogen niet nóg kleiner maak dan dat ze eigenlijk al zijn. Door de jaren heen heb ik al heel wat geprobeerd met trial and error. Sommige technieken pakten goed uit, anderen vielen dik tegen. Vandaag deel ik met jullie mijn tips om je ogen groter te doen lijken!


1. Eyeliner
Zwarte eyeliner op je onderste waterlijn zou ik afraden aangezien dat je ogen weer kleiner maakt. Maar wie zei dat je geen witte of huidskleurige eyeliner kon dragen ? Doordat het eigenlijk een beetje dezelfde kleur heeft als je huid, lijken je ogen groter.

Zwarte eyeliner kan je op je bovenste wimperrand aanbrengen mits dat je het heel dun houdt. Een mooie wing op het einde zorgt voor dat je blik gelift wordt. Wie zei dat botox nodig was? Laat je onderste wimperrand dan wel met rust. Een klein beetje mascara op je onderste wimpers kan nog net, maar laat dat zwarte/bruine oogpotlood even voor wat het is.

2. Highlighten
Natuurlijk:  het highlighten. Als je highlight op je gezicht, dan komen die delen van je gezicht sterker uit, je wilt ze doen opvallen. Dit is hetzelfde voor je ogen : je wilt ze doen opvallen. Breng wat highlighter aan onder het hoogste punt van je wenkbrauw en in de binnenste ooghoeken. Je heb in een klap een openere blik.



3. Wimpers krullen
Een van de bekendste tips voor grotere ogen te creeeren : je wimpers krullen. Net zoals bij de wing, worden je ogen als het ware gelift doordat je wimpers mooi naar boven wijzen. Een van de oudste maar zeker de meest doeltreffende truc. En het duurt maar enkele seconde ! Breng als laatste nog mascara aan die niet al te zwaar is, anders gaan je wimpers na verloop van tijd weer zaken en is dat mooie open effect helemaal verdwenen.

4. Lichtere concealer
Concealer doen we op plekjes die wel wat camouflage kunnen gebruiken. Op puistjes die weg mogen, rode vlekjes die op de raarste plekken opduiken maar ook ... de donkere kringen onder onze ogen. Geloof het of niet, maar je ogen lijken daar een pak kleiner door. Door deze weg te werken, heb je een mooie open blik. Zorg voor een concealer met - weer - een highlighter effect. Fris en fruitig !

Welke truc gebruik jij ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik gebruik telkens een beetje highlight in de binnenste ooghoeken :) Dat helpt bij mij voldoende :)

    BeantwoordenVerwijderen