maandag 29 juni 2015

Snapshot


Welcome back ! Examens gedaan, zomervakantie begint : wat een feest ! We hebben wel genoeg afgezien, denk je ook niet (al zeg ik het zelf, haha!)? Aangezien ik volop aan het bekomen ben van de laatste examens en ik terug druk blogposts aan het maken ben, wou ik de zomervakantie beginnen met een Snapshot. Ik trok nog heel wat foto's voordat de examens begonnen en die wil ik heel graag met jullie delen. Kijk je mee ?






De laatste weken van het academiejaar spendeerde ik zoveel mogelijk buiten. Eenmaal blok wist ik dat ik niet veel zon zou zien. Ik kan namelijk niet echt buiten leren, ik heb complete stilte nodig (studeren in een bib zou ik dus absoluut niet kunnen, haha!). Wachten op het treintje in de zon : helemaal geen straf.


En aangezien ik mezelf opsluit tijdens de blok, was het de moment om nog eens iets aan mijn sociale leven te doen voordat de examens begonnen. Een paar vrienden uitnodigen om lekker te lunchen bij goed weer, maakte mijn afwezigheid tijdens de examens helemaal goed.


Guilty pleasure : rijstpap met hagelslag. Niet meteen het gezondste maar is zo lekker !



Ook kwamen er een aantal leuke pakketjes binnen. Daarover binnenkort meer !


Mijn grootouders vieren hun verjaardag vlak na elkaar dus gingen we gezellig met ze uit eten naar de 3 Fonteinen in Vilvoorde. En aangezien ik zin had om me eens goed op te doffen, kwamen de nepwimpers al snel piepen. Ik kan nog altijd niet geloven wat een verschil ze bij mij maken : ik heb opeens een hele mooie oogopslag.


Mijn favoriete seizoen ? De zomer ! Niet alleen omdat het dan (meestal) warm en zonnig is, maar ook omdat het aardbeienseizoen dan van start gaat. Tijdens de examens heb ik kilo's naar binnengewerkt, zo gemakkelijk als snack (en om de rijstpap een beetje goed te maken, haha!).



En dan stond opeens het Eurovisiesong festival op. De voorbije jaren had ik het niet echt gevolgd, ik vond niet dat het de moeite waard was om naar te kijken. However : dit jaar was dat wel wat anders ! Loïc deed het schitterend en ik ben fier dat we door hem de 4de plaats hebben weten te bemachtigen. Ik heb die avond nog nooit zoveel getwitterd, geloof ik. Ik gunde Zweden de winst wel. De ochtend nadien : je kan het al raden ... Dat liedje van Zweden got stuck in my head. Een hele week heb ik ermee rondgelopen. Probeer dan maar eens je leerstof te onthouden als die lyrics in de weg zitten ...


En na ongeveer 1,5 week geblokt te hebben, was het tijd voor het eerste examen. Gedaan met joggingbroek, haar in een knot en bare face : tijd om terug onder de mensen te komen en dat op een deftige manier. Mijn nagels moesten natuurlijk ook onder handen genomen worden. Ik zag deze video van MissJenFabulous en ik vond het er zo tof uitzien, dat ik het zelf ook een keertje probeerde (kwestie van wat stoom af te laten na het leren). Het resultaat vond ik zo mooi !




Je hebt het waarschijnlijk over heel Instagram wel zien verschijnen : de #Belgianbloggercountdowntosummer, een heel leuk initiatief van Laurence. Bij de Kerst-editie faalde ik met foto's posten, maar dat wilde ik deze keer goedmaken. 


Op 8 juni mocht ik 4 kaarsjes uitblazen want ... PfB bestond 4 jaar ! Wat vliegt de tijd toch ! Op Facebook en Instagram heb ik jullie al uitvoerig bedankt maar dat wil ik langs deze weg nog maar een keer doen. Dank jullie wel om deze journey van bloggen met me mee te volgen. Het maakt niet uit of je me al van het begin volgt of nog maar net mijn blog ontdekt hebt : ik vind het enorm leuk om mijn verhalen en ervaringen met jullie te delen. Soms was het wat moeilijk om het met de studie gecombineerd te krijgen maar ik ben een planner, dus er stond altijd wel een artikeltje klaar, no matter what. Voor mijn part doe ik er nog eens zoveel jaar bij, ik vind het gewoon te leuk om ermee te stoppen. De blokperiode is een periode waar ik mijn blog wat links moest laten liggen aangezien ik op dat moment andere prioriteiten had. Maar die periode bewijst nog maar eens hoe snel ik het bloggen zou missen als ik ermee zou stoppen.


Mans Zelmerlöw kwam naar MNM en dat kon ik natuurlijk niet overslaan. Ik zat om stipt 18h voor mijn computer om naar zijn akoestische versie van 'Heroes' te luisteren. Even een blokpauze, en wat voor een!


Blokken met mooi weer is nooit ideaal. Nochtans kan je dan het leuke aan het nuttige koppelen : buiten leren om een kleurtje te krijgen tegen het examen, haha ! Ik snapte tijdens de blok een aantal dingen door, als je wil kan je me ook toevoegen : anke_peeters.


14 juni : Vaderdag. Aangezien mijn slaapschema serieus gebrek had aan structuur, stond ik lekker vroeg bij de bakker om de papa te verrassen met deze lange éclair mét bijhorende kraag en das. Wat leuk ! En lekker!


Kreeg ik opeens een Snap doorgestuurd dat ik op hln.be stond ! Het was natuurlijk groot nieuws dat Kiko deze zomer zijn eerste winkel opende in Brussel. Blijkbaar sprong dat in het oog van HLN en zette ze mijn tweet in hun artikel over Kiko. Thanks !


Na het voorlaatste examen had ik wat stress relief nodig. Een goed moment om even de stad in te duiken ! Ik kwam met een aardige buit terug thuis. Een deel was als cadeau, de rest was voor mezelf. Binnenkort komt de shoplog eraan !


Als ik het echt niet meer zag zitten na het leren, begon ik aan mijn face charts. Ik heb binnenkort een aantal gelegenheden waar ik make-up voor moet doen en dan plan ik liever even vooruit welke looks ik zou kunnen maken (op verzoek van de gast natuurlijk). 


Met dat gezegd zijnde : ik ben volop bezig met het filmen van nieuwe video's en het schrijven van blogposts. Wat miste ik het bloggen enorm ! Gelukkig is het nu zomervakantie en kan ik mijn tijd spenderen aan leuke uitstapjes, quality time en mijn blog. Welcome back !

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Die look met de nepwimpers is echt supermooi! Enne ik ben erg benieuwd naar je filmpjes :D

    BeantwoordenVerwijderen