woensdag 8 juli 2015

Catrice Absolute Matte & Rose palette

Voor het ene palletje heb ik wat moeite moeten doen, voor het andere lag het er zo voor het grijpen. Ik heb het namelijk over de Catrice Absolute Matte & Rose palletjes. Het matte vond ik al snel in mijn lokale Kruidvat, het Rose palletje ... Daar heb ik toch wat moeten achter zoeken. Hoe kan het ook anders : ze zien er prachtig uit en zó betaalbaar. Omdat ik het matte palletje al heel lang had, twijfelde ik om er een aparte review van te schrijven. Gelukkig deed ik dat niet zodat ik ze beiden nu kan bespreken voor jullie !


Deze 2 paletjes zijn het vervolg van het Absolute Nude palletje. Niet echt een hoogvlieger maar voor de basic kleurtjes en de kwaliteit die je verwacht van Catrice, is het zeker niet slecht. Het enige wat ik wat miste, waren de matte kleurtjes. Ik gebruik heel graag een matte kleur in mijn arcadeboog maar dat vond je niet echt terug in het Absolute Nude. Heel fijn dat Catrice daar nu een vervolg aan gegeven heeft !



Laten we dus eerst maar met het Absolute Matt beginnen .Zoals je ziet (en de naam het zelf ook al wel zegt) : geen 1 kleurtje te vinden met shimmer, I like ! Niet echt hele donkere kleuren zijn erin te vinden maar het is lang niet slecht ! Wat ik ook enorm fijn vind : een matte highlighter ! Af en toe heb ik wel eens zin om een highlighter met shimmer te dragen, maar meestal vind ik het wel fijn om  iets mat onder mijn wenkbrauw aan te brengen.



De pigmentatie lijkt op het eerste zicht niet slecht te zijn. De highlighter is goed gepigmenteerd en ook de donkere kleuren geven goed kleur af. Wat deden ze nu op mijn ogen ? Alles veranderde in 1 boeltje. Ik gebruikte de verschillende kleuren maar alles leek gewoon op 1 grijze-bruine kleur op mijn ogen. Jammer, want het had zoveel meer kunnen zijn !

Hop naar het Absolute Rose palletje. Dit was het paletje waar ik wel een tijdje moest achter zoeken omdat het telkens uitverkocht was. Uiteraard bleef ik zoeken en sprong ik Kruidvat binnen wanneer ik maar kon. En de laatste keer dat ik ging, had ik geluk aangezien ze de rekken aan het bijvullen waren (moet je nagaan!). Dit palletje is misschien een kleinere versie van NAKED 3 ? Ook leuke rozige-paarse tinten. Uiteraard zal de pigmentatie niet dezelfde ze zijn als van Urban Decay maar dat hoeft niet te betekenen dat dit palletje niet bruikbaar is, integendeel. 



Zoals je kan zien, zit hier wel een mengeling is van shimmer en mat. Echter zit er maar 1 mat kleurtje in en dat is de voorlaatste kleur. Ook hier mis ik weer een héle donkere kleur voor in de buitenste ooghoeken. De 3 laatste kleuren in het palletje zien er misschien wel wat donkerder uit, echt héél donker zijn ze niet.



Zoals je op de swatch foto kan zien, zien de meeste kleuren er heel gepigmenteerd uit, vooral bij de laatste kleur kan je dat niet ontkennen. Dat valt op het ooglid wel wat weg. Je moet de juiste combo maken om de kleuren echt tot zijn recht te laten komen. Op mijn ogen droeg ik een mengeling van de 3de en 4de kleur met de voorlaatste kleur op het ooglid. De laatste kleur ging in mijn buitenste ooghoeken. Dit combo is heel goed te doen en daarvoor vind ik dit paletje het beste van de twee !

Verwacht niet de kwaliteit van Urban Decay of MAC maar slecht zijn ze zeker niet ! Het All About Rose paletje is veruit mijn favoriet aangezien het net ietsje beter gepigmenteerd is in vergelijking met de matte versie.

De Catrice Absolute Matt en Rose palletjes kan je vinden bij Kruidvat voor €4,99 per stuk.

Welke is jouw favoriet van de 3 ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen:

  1. Fijne review, maar toch zou ik deze laten liggen. Dan vind ik persoonlijk de oogschaduw van Kiko of Mua beter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de kleine prijs vind ik dit wel goeie palletjes! Mijn favoriet blijft toch wel de eerste van de 4 ^^

    BeantwoordenVerwijderen