maandag 6 juli 2015

Tip van de Week : Uitgedroogde nagellak herstellen

Mijn opgeruimde nagellak collectie konden jullie een tijdje terug hier al bewonderen. Ik test heel wat nagellakken uit voor mijn blog waarna ze bij de rest belanden. Sommigen vind ik schitterend, anderen berg ik met een 'mwuah' op. Nadat ik mijn collectie eens goed onder handen had genomen, merkte ik dat veel van mijn lievelingslakken uitgedroogd waren. Doordat je ze veel gebruikt of als je het flesje niet goed sluit, kan lucht eraan en droogt de nagellak uit. Van een paar nagellakken kon ik echt geen afscheid nemen dus probeerde ik iets om de nagellak terug vloeibaar te krijgen... Met succes !


Eenmaal een nagellak open is, gaat de kwaliteit ervan achteruit (zoals bij elk product dat je open doet). Je nagellak wordt dik en stroperig, lakt met strepen en is echt niet meer om aan te zien doordat de meeste vluchtige stoffen in je nagellak verdampen. Deze truc kan je toepassen als je het weggooien van je kleurtje nog een paar maanden wilt uitstellen. Let wel op : dit is niet het beste voor je nagellak, ik zou het dan ook niet aanraden om het telkens opnieuw te doen want dan gaat de kwaliteit serieus achteruit en kan je 'em beter écht wel wegsmijten.


Het is eigenlijk heel simpel : nagellakverdunner. Je hebt er o.a. van OPI, Trind of Mavala (te koop bij Ici Paris XL). En ze doen exact wat ze zeggen : je nagellak dunner maken zonder ze verder te ruïneren. Het vervangt de ingrediënten van je nagellak die verdampt zijn. Zo lijkt je nagellak zo goed als nieuw!

Wat doe jij met stroperige nagellak ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten