woensdag 15 juli 2015

Catrice Prime & Fine oogschaduwbasis

Je oogschaduw de hele dag op zijn plaats laten zitten ? Dan moet je oogschaduwbasis gebruiken. Je oogleden produceren een laagje talg om de huid gehydrateerd te houden maar de combinatie van oogschaduwpoeder en vet werkt niet . Daarom zal oogschaduwbasis een laagje leggen over je oogleden, het zal weliswaar een barrière vormen tussen de poeder en de talg. Mijn oogleden draaien overuren als het op talgproductie aankomt. Ik heb hele vettige oogleden waardoor mijn oogschaduw gaat creasen, no matter what.  Ik heb al allerlei oogschaduwbasissen geprobeerd : van dure (denk maar aan de Too Faced Shadow Insurance) tot hele goedkope (Hema oogschaduwbasis). De enige waar ik nog steeds heel erg over te spreken ben, is die van de Hema. Nu kwam Catrice een tijdje geleeden ook uit met de Prime & Fine Eye Shadow Base. Als er een nieuwe oogschaduwbasis op de markt komt, dan moet ik ‘em proberen. Misschien vind ik wel mijn nieuwe holy grail


Mijn vorige  ervaring met een oogschaduwbasis van Catrice was niet meteen een goede. Ik hield mijn hart vast want ik vind Catrice over het algemeen een heel fijn merk.De oogschaduwbasis komt in een fijn tubetje van 5 ml. Ik zeg dit niet snel maar ik vind de verpakking mooi ! Niet teveel poespas maar wel elegant.  Als je een knijptube had verwacht, dan moet ik je teleurstellen: je haalt het product er namelijk uit met een sponstip applicator. Het product zelf zou niet alleen goed zijn om je oogschaduw goed te laten zitten en je kleuren levendiger te laten overkomen, maar camoufleert ook de oneffenheden op je oogleden. Dat doet ‘ie dan ook! Kleine adertjes op je oogleden of elke verkleuring verdwijnt als sneeuw voor de zon.


Natuurlijk moet ‘ie niet alleen camoufleren, dan kan ik evengoed een concealer gebruiken als basis voor mijn oogschaduw. Dé grote test : kan hij mijn oogschaduw mooi laten zitten op mijn ogen, zonder te creasen?  Als mijn oogschaduw in de lijntjes verdwijnt, dan is het echt 1 boeltje. Het ziet er gewoon echt niet uit. Ik testte deze basis in de week van de hittegolf, hét perfecte moment.



Wat bleek ? De oogschaduw bleef niet 100% zitten maar helemààl in de lijntjes trok het toch ook niet. What! Wat een verrassing ! Dit had ik nooit verwacht. Ik kan wel zeggen dat hij de job even goed doet als mijn Hema oogschaduwbasis. Dus heb je vettige oogleden ? Dan kan ik deze oogschaduwbasis zeker aanraden. Heb je minder vettige oogleden ? Dan zal je oogschaduw op zijn plaats blijven zitten ! Voor de prijs moet je het echt niet laten als je besluit om ‘em eens uit te proberen. Ik ben hier zo enthousiast over ! Ik zoek natuurlijk verder totdat mijn oogschaduw niet meer creased maar dit is alleszins een heel goed alternatief.

De Catrice Prime & Fine Oogschaduwbasis kan je vinden bij Kruidvat voor €3,59 .

Welke oogschaduwbasis gebruik jij ?

Stay gorgeous !

Anke

6 opmerkingen:

  1. Wat ziet 'ie er chique uit! Ik zoek nog een goedkope, dus misschien dat ik deze eens ga bekijken bij de Kruidvat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WHOA! Die moet ik eens gaan bekijken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik de gezichtsversie in het potje van catrice, die werkt ook uitstekend voor de ogen

    BeantwoordenVerwijderen