maandag 24 augustus 2015

Freedom Lipsticks

Het werd via social media verspreid, je kon er niet naast zien : Freedom make-up werd beschikbaar in de webshops. Freedom make-up is een Engels merk, zou het je dan ook niet verbazen dat het een ‘zusje’ is van Make-up Revolution? Aangezien ik grote fan ben van Make-up Revolution (mijn paletten gebruik ik non-stop), wilde ik het merk Freedom ook wel eens uittesten. Klein beginnen, is altijd de regel dus bestelde ik 3 lipsticks. Als deze goed zouden meevallen, dan kon ik volgende keer eens iets anders proberen. Benieuwd naar mijn mening ?


De verpakking van de lipsticks doet me een beetje denken aan de MUA lipsticks die ik vorig jaar reviewde (klik hier). Je voelt dat de verpakking van goedkoop plastic is maar zolang de lipstick daardoor beschermd blijft, is dat voor mij in orde. Wat ik wel goed vind, is dat je de kleuren onderaan kunt zien. Als je verschillende lipsticks hebt van dit merk, zal je anders moeilijk het verschil kunnen zien tussen de kleuren met hun zwarte verpakking.



In mijn shoplog swatchte ik ze op mijn hand. Ik was niet echt meteen onder de indruk over hun pigmentatie. Ze voelden droog aan, een beetje stroef zelfs en ik moest een paar keer over mijn hand gaan om er een goede kleur van te krijgen. Hoe zit dat op de lippen ?

Pro Bare

Pro Pink

Pro Red

Het aanbrengen ging op zich weel heel makkelijk maar ik voelde dat er iets miste in de lipstick om te spreken van smooth aanbrengen. Het voelde iets te plastic? Ze zijn wat aan de droge kant. De pigmentatie is niet al te schitterend, ook op mijn lippen valt dat op. Mijn lippen zijn op zich wel gepigmenteerd van zichzelf maar dat zou geen probleem mogen zijn. De enige lpistick die nog redelijk meevalt, is Pro Bare. 

Ik vind het een klein beetje jammer. Aangezien het het zusje was van Make-up Revolution had ik wel wat kwaliteit verwacht. Voor een lipstick van €2 had ik niet op al te veel gehoopt, maar dit is wel een gemiste kans.

De Freedom lipsticks kan je vinden bij Boozyshop voor €1,99 per stuk. In totaal kan je uit zo’n 15 tinten kiezen.

Heb jij al iets van dit merk geprobeerd ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten