woensdag 12 augustus 2015

Resultaten Enquête

De enquête werd deze week afgesloten, tijd om de resultaten op een rijtje te zetten. Dank je wel aan diegenen die 'em ingevuld hebben, jullie eerlijke mening heeft me enorm veel geholpen om te kijken wat ik kan verbeteren en wat er kan blijven. Benieuwd naar de resultaten ?


1. Hoe oud ben je ?
Het is altijd fijn om te weten hoe oud mijn lezers zijn. Ik probeer een goed evenwicht te vinden tussen low budget en iets duurdere merken maar als ik zie dat er veel jongere meiden m'n site bezoeken, kan dat evenwicht wel eens veranderen.
Zoals je ziet is het bijna mooi verdeeld. Het grootste deel is tussen de 15-20 jaar, 22% is tussen de 20-25 jaar en 1/3de van de mensen is tussen de 25-30 jaar. Wat leuk ! Een fijne variatie tussen de leeftijden, wat het ook altijd boeiend maakt om onderwerpen te zoeken die voor alle leeftijden leuk zijn.

2. Hoe ben je op Passion for Beauty terechtgekomen ?
Nog zo'n leuke vraag ! Hoe zijn jullie op mijn blog terechtgekomen ? Wat bleek ? De meesten vonden mijn blog toevallig via zoekopdrachten, op de tweede plaats staat social media op gelijke voet met op het aanraden van iemand. Ik probeer mijn titels zo te maken dat ze gemakkelijk te vinden zijn op Google. Werkt dus blijkbaar !

3. Hoe lang volg je Passion for Beauty al?
Of je me nu nog maar net volgt of je volgt me al vanaf het begin: iedereen is welkom !
Hier zijn 2 duidelijke groepen : 44% volgt me nog maar net, de andere 44% volgt me ongeveer 1-2 jaar. 11% trouwe volgers volgt me al 2-3 jaar ! Wauw !

4. Op welke social media volg je Passion for Beauty?
Social media is toch wel een heel belangrijk deel, zo kan ik immers met jullie in interactie gaan en de mooie momenten in mijn leven delen met jullie. Instagram staat stipt op 1, gevolgd door Facebook en YouTube. Twitter staat op een gedeelde 3de plaats met Snapchat. Ik probeer op alle social media gelijk actief te zijn maar uiteraard lukt dat niet altijd. Tegenwoordig post ik op Instagram al eens iets meer, YouTube is dit jaar ook een grote focus geworden en aan Facebook wordt nog steeds gewerkt. Wil je me graag volgen op mijn social media om te kijken wat ik zoal uitspook ? Rechts vind je de paarse social media buttons. Daar kan je op klikken en dan kom je zo op al mijn verschillende social media terecht. Wil je me op Snapchat volgen ? anke_peeters is de naam !

5. Welke artikels vind je het leukst om te lezen ?
Nu komt de real talk. Welke artikels slagen aan en welke niet ? Welke lezen jullie het liefst en welke moet ik zogezegd 'laten vallen'? De video's vallen alleszins in de smaak, die staan op nummer 1 met 37%. De 2de plaats is voor de shoplogs, de 3de plaats gaat naar de persoonlijke artikels. De laatste plaats wordt gedeeld door 3 topics : tips & tricks, reviews en nagellak. Video's vind ik ontzettend leuk om te maken en ook de inner beauty artikels vind ik belangrijk dat deze verschijnen op mijn blog. Het is niet altijd de buitenkant dat telt.

6. Wat zou er nog meer mogen verschijnen?
Uit al deze topics van voorgaande vraag, was het leuk om te kijken wat jullie écht leuk vonden op de site. Video's en de persoonlijke artikels staan op 1, gevolgd door de shoplogs. Het aantal nagellak artikels vinden jullie goed. Ik ben geen nagellakblog, eerder een beautyblog dus sporadisch vinden jullie eens een nagellakartikel terug. Aan jullie mening te zien moet het niet méér zijn.

7. Wat vind je van de lay-out?
De lay-out is natuurlijjk ook niet onbelangrijk. Ik heb er al een aantal gehad en telkens is het nog net niet dàt. En dat vinden jullie ook. De meesten vinden 'em te simpel en weerspiegelt niet helemaal mijn stijl. Daar kan ik jullie geen ongelijk in geven. Anderen vinden 'em dan weer perfect en stijlvol. Ik zit er nog wat met gemengde gevoelens over. Binnenkort nog eens wat research doen voordat ik beslis of ik 'em hou of 'em toch maar weer eens verander in iets nieuws.

8. Wat vind je van de onderwerpen op Passion for Beauty?
Ik probeer mee te gaan met de trends maar tegelijkertijd ook creatief en uniek te zijn. Heel moeilijk, geloof me! De meesten vinden de onderwerpen goed. De persoonlijke input lijken jullie wel te waarderen, alsook mijn mening als het product tegenslaat. Als een product goed is, laat ik het jullie weten. Als het product niet goed is, ook. Eerlijkheid blijft belangrijk.

9. Wat vind je van de onderwerpen van de video's? 
Ook hier zit ik altijd goed over na te denken. Een Favorieten video is al lang niet zo origineel meer als 3 jaar geleden. Toch vinden jullie mijn onderwerpen creatief en origineel. Wat leuk om te horen !

10. Wat vinden jullie van het aantal foto's per artikel ?
Hier kan ik kort over zijn : de meesten vonden het genoeg.

11. Wat is je totale score voor Passion for Beauty op 5?
De site haalde een gemiddelde van 4,2 op 5 !

12. Opmerkingen/suggesties/...?
Hier mochten jullie je uitleven ! Alles wat jullie nog niet kwijt konden in de vorige vragen, mochten jullie in deze laatste vraag zetten. Het is toch altijd met een bang hartje wachten wat er zal verschijnen. Maar ik heb lieve lezers en jullie gaven opbouwende kritiek waar ik iets mee kan. Love you for that ! De lay-out is hier het grootste pijnpunt, dus daar wordt binnenkort naar gekeken. Voor de rest leken jullie me best tevreden! Ik moet vooral blijven doen wat ik graag doe want dat jullie het meteen merken wanneer er iets tegen de 'goesting' wordt geschreven. Meer low-budget en persoonlijke artikels zijn ook aangekaart. I'll keep that in mind!

Uiteraard ga ik met deze uitslag aan de slag. Hopelijk zien jullie de veranderingen binnenkort vanzelf !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten