vrijdag 25 september 2015

Make-up als therapie

Make-up is meer dan alleen maar wat producten op je gezicht smeren. Velen denken dat het camouflage is, waar meisjes zich achter verstoppen. Dat ze make-up opdoen voor zelfvertrouwen te hebben. Uiteraard is dat soms het geval maar dat geldt niet voor elk meisje. Make-up heeft voor iedereen een andere betekenis. Voor de ene is het inderdaad om wat meer zelfvertrouwen te krijgen (wat is daar mis mee?), voor de ander is het omdat ze het leuk vindt om te doen. De voorbije 4 jaar heb ik veel geleerd op het vlak van nieuwe producten, nieuwe technieken gebruiken maar ook ... dat make-up voor mij bijna therapeutisch werkt.



 'Therapeutisch?'. Jep, make-up werkt voor mij als therapie. 's Morgens uit mijn bed geraken, is een ding maar wanneer ik er dan ook echt uit ben, kan ik er zó naar uit kijken om mijn make-up te doen. 'Welke look zou ik maken?', 'Welke lipkleur zou ik opdoen?',... Toch wel hele belangrijke vragen die beantwoord moeten worden 's morgens, haha! Klinkt belachelijk ? Toch is het zo. Een echte make-up addict, I'm guilty. #sorrynotsorry  Maar ook bij stress of een down momentje begin ik al eens spontaan oogschaduwpaletten te swatchen. Of mijn make-up collectie te reorganiseren. Of foto's te maken van producten waar ik nog een review over wil maken. Als ik er maar mee bezig ben, dan zit het goed. Ik word er gelukkig van, denk even aan iets anders en hou me vooral nuttig bezig. It's all about happiness, right? Dus ja : make-up als therapie is zeker mogelijk.

Als je je down voelt, moet je vooral doen wat je graag doet. Doen wat je gelukkig maakt en je even al je zorgen laat vergeten. Uiteraard vliegt niet iedereen in de make-up, een filmpje kijken of 10 km gaan lopen, kan even goed helpen als therapie. De wetenschap zegt dat het met de endorfines te maken heeft. Als je dingen doet die je graag doet, zet je je gelukshormoon vrij. Net zoals je een namiddagje zou gaan shoppen of wanneer je chocolade zou eten. Endorfines it is, people ! Ze maken je gelukkig. Ik word gelukkig van make-up zoals iemand gelukkig zou worden van een nieuw paar schoenen of een wandeling in de natuur.


Dat make-up nu een hobby is geworden, is ook mooi meegenomen. Maakt het me blij om dagelijks bezig te zijn met de nieuwe trends, nieuwe producten en honderd verschillende kleurtjes ? Ja. Het is iets wat ik enorm graag doe en er anderen over wil bijleren. Iets waar de interesse voor gegroeid is in de mate waar ik gedacht had dat dat niet zo zou zijn.

Make-up als therapie : hoe zie jij dat ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten