maandag 14 september 2015

OPI Avoplex Nail & Cuticle Oil

Een tijdje geleden liet ik nepnagels zetten. Spijtig genoeg  braken ze redelijk snel af door het warme weer waardoor ik nog met 2 lange nagels rondliep. Niet echt een heel mooi zicht dus besloot ik ze om ze er zelf af te halen. Ik ging op YouTube op zoek naar filmpjes over hoe ik dat moest doen. En wat ik daar zag, was allesbehalve goed voor je nagels. Eerst moest ik de nepnagel zo goed als helemaal afvijlen met een vijl. Daarna moesten mijn nagels 20 minuten in een bakje, gevuld met nagellak remover (mét aceton) om de lijm los te krijgen. De gevolgen waren nogal wat : nagelriemen uitgedroogd tot en met, nagels zo broos als iets, … Toch geen behandeling die je elke week moet doen als je het mij vraagt, haha! Ik had natuurlijk iets nodig om mijn nagels terug te verzorgen, ze zagen er gewoon echt niet uit. Handcrème deed al wel iets maar was zeker niet genoeg. Een tijdje geleden kreeg ik een OPI Avoplex Nail & Cuticle Oil. De perfecte gelegenheid om deze eens te testen en te kijken of het magische krachten had.


Een foto van mijn nagels voordien heb ik niet, je zou bijna van je stoel vallen hoe verschrikkelijk ze eruit zagen (de gedachte alleen al, brr). De onderstaande foto is van een week nadat ik de nepnagels eraf heb gehaald. Zoals je ziet : nog redelijk beschadigd en helemaal uit vorm. Tijd om de olie van OPI er eens op aan te brengen, in de hoop dat ze snel zouden herstellen.



De olie bevat avocado-, sesam- en zonnebloemolie, wat enorm goed werkt als je wat herstelling nodig hebt. Zoals olie is het natuurlijk een heel vettig goedje. Verrassend genoeg blijft het goed op je nagels zitten en druipt het het er niet af. Raak wel niks aan want gegarandeerd zit je dan met vetvlekken. Ideaal moment om je favoriete serie op te zetten en te wachten totdat het helemaal in je nagels en nagelriemen is getrokken. De eerste week bracht ik het elke dag aan, mijn nagels waren dan ook helemaal beschadigd dat ze met 1x aanbrengen niet toekwamen. De 2de week was het nog 2x per week. Nu doe ik het nog sporadisch als ik zie dat mijn nagels het nodig hebben.


Na een goede 2 weken waren mijn nagels zo goed als de oude. Nog even wat buffen en je ziet stilletjes aan de glans terugkomen. Ik vind nepnagels heel erg mooi maar het is nog maar eens bewezen dat ze je natuurlijke nagel wel eens lelijk kunnen beschadigen. Daarom niet de nagel zelf maar de methoden om ze aan te brengen/eraf te halen. Ik wil ze nog wel eens laten zetten maar laat eerst mijn eigen nagels tot rust komen. Ze hebben voor het moment genoeg meegemaakt, haha !

De OPI Avoplex Nail & Cuticle Oil kan je vinden bij Planet Parfum en de betere nagelsalons voor €22,50.
Wat gebruik jij om je nagels te verzorgen ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten