woensdag 2 september 2015

Snapshot


Een maand voorbij, dat betekent een nieuwe Snapshot ! Vakantie eindigde deze week voor de meeste van jullie, back to school it is ! Geen nood, je kan al beginnen aftellen naar de volgende vakantie! En om jullie heimwee naar de zomer een beetje te verlichten, deel ik vandaag met jullie mijn foto's van augustus.


Augustus verliep redelijk vlotjes. Ik had gedaan met werken en had ineens nog een aantal weken vrij voordat ik moest beginnen leren voor mijn herexamen. Begin augustus ging ik met de mama op stap. Aangezien we de Moochie passeerden en het zo warm was, vond ik dat we na een middagje shoppen wel een frozen yoghurt hadden verdiend. Mama was er nog nooit geweest, ik kan er niet genoeg komen. Het was uiteindelijk een geslaagd bezoekje. Ik nam de limoensmaak, wat was dat lekker !


Diezelfde mood trok ik door tot 's avonds. Ik ging iets drinken in Leuven met een klasgenootje van de lagere school (!!). We zijn nog steeds hele goede vriendinnen en hadden elkaar vanalles te vertellen. Ze hielp me zelfs even brainstormen over de site, zo leuk! Don't worry, geen alcohol voor mij, ik was bob.


Ik zag het boek all over Instagram verschijnen dat ik besloot om 'em zelf ook maar te kopen.  Ik verwachtte er op zich niet zo heel veel van aangezien het een herhaling was van het eerste boek maar dan uit het standpunt van Mr. Grey. I've never been so wrong. Ik vond het een goed boek ! Uiteraard was het grotendeels herhaling maar ik las het eerste boek een aantal jaren geleden, echt veel detail wist ik er nu ook weer niet van. Doordat je het nu vanuit zijn standpunt leest, vallen de puzzelstukjes opeens allemaal in elkaar. Een aanrader !


De jaarlijkse BBQ kwam er weer aan. Deze keer extra speciaal aangezien we elkaar volgend jaar amper gaan zien met onze thesissen (heb niet eens les meer met hen). Spijtig genoeg kon Jolien er niet bij zijn wegens persoonlijke omstandigheden. De foto is vrij donker maar wilde de mooie lucht op de achtergrond er wel bij op de foto, haha !


Ik maakte voor de eerste keer in mijn leven moelleux. Het is zo'n lekker dessert maar om eraan te beginnen... Jeroen Meus leerde me het op de juiste manier. De gasten bevestigden het : het was heerlijk!


De eeuwige struggle... Gooooooood ! 


Spijtig genoeg bleef de pret niet duren. Door een verkeerde beweging te maken toen ik de vriezer aan het ontdooien was, zat ik met een geblokkeerde onderrug. Not fun en vooral héél pijnlijk. Elke beweging die ik maakte, deed wel pijn. Uit mijn bed geraken was al een hele opgave zonder het uit te schreeuwen van de pijn, laat staan dat ik deftig kon bewegen. Zelfs bij het aankleden sprongen de tranen in mijn ogen. Aangezien onze kinesist met vakantie was, liep ik met deze band om m'n middel om mijn rug toch redelijk recht te houden. De Flexiumgel werd nog nooit zo goed gebruikt deze maand.


Gelukkig had ik niet àl te veel anders te doen deze maand dan studeren voor mijn herexamen dus probeerde ik me het zo comfortabel mogelijk te maken.


Maar zo weken aan stuk niks doen, dat ligt ook niet in mijn aard. Besides, zo lang stil blijven zitten is ook niet echt goed voor je rug. Soms wat beweging kan deugd doen. Aangezien mijn vriendinnen en ik énorme fans zijn van de Minions, besloten we om 's avonds eens richting Leuven te trekken en 'em gaan te zien. I love them more than ever !


Daartussen kwam ook nog eens een kleine 'meeting' voor mijn thesis. Laatste formulieren die ingevuld moesten worden, afspraken die moesten worden gemaakt, ... Een heel administratief gedoe voor ik ook wérkelijk kon beginnen.


Uiteindelijk had ik op  26 augustus mijn herexamen. Daarna besloten mijn vriendinnen om nog eens af te spreken aangezien iedereen op een ander tijdstip met de thesis begint en we anders geen tijd meer hadden om nog eens gezellig samen te komen (en stiekem ook een beetje om te vieren dat het herexamen goed ging, haha). Cocktails zijn dan ook ideaal daarvoor !


En van 2 van hen kreeg ik deze mooie producten. Aangezien ze in Valencia een Kiko en Flormar tegenkwamen,  vroegen ze me of ik er nog iets moest van hebben. Zo lief van hen om het mee te brengen voor mij !


Wat doen jullie met staaltjes ? Ik eigenlijk niet zo veel, zoals je kan zien. Af en toe gebruik ik wel eens iets maar ze verdwijnen bij mij in deze doos. Zonde, want zo kan je op een goede manier nieuwe producten leren kennen.


En dan het triestigste nieuws van heel de maand : de aanrijding met vluchtmisdrijf. Het slachtoffer (Noah) was de beste vriend van mijn neef en ook ploegmaat van mijn broer op de voetbal. Heel het dorp was in shock toen we hoorden wat er gebeurd was. Zo schandalig en laf om door te rijden als je iemand aangereden hebt. Toen we dan ook nog eens hoorden dat het iemand was vanuit het dorp, was het verdriet helemaal compleet...

Als jullie dit lezen, ben ik aan het inpakken voor Tenerife ! Ik neem nog 10 daagjes voor mezelf voor ik met de lessen en thesis terug begin. Even aan niks denken en genieten van het mooie weer en het fijne gezelschap. Mijn rug is stilletjes aan beter maar ik ga toch niet al te gek doen daar. Voormiddagje sight seeing, namiddagje rusten. Alles staat op de site voor jullie klaar zodat jullie op de normale tijdstippen iets te lezen hebben. Uiteraard ga ik proberen om daar ook zoveel mogelijk te filmen zoals ik vorig jaar in Mallorca gedaan heb. Dat filmpje zien jullie binnenkort dus ook verschijnen ! Hou Instagram en Snapchat (anke_peeters) in de gaten, want daar zal ik het meest op te vinden zijn tijdens mijn afwezigheid. Ik wens jullie bij deze een superfijn schooljaar toe. Ik tel met jullie af naar het weekend !

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten