maandag 5 oktober 2015

Collection 2000 Lasting Perfection Concealer

Nars ‘Orgasm’ blush, Make-up Forever HD foundation, Barry M ‘Princess’ Liquid Sand nagellak. Het zijn maar een paar producten die door de loop der jaren enorm populair zijn geworden en die iedereen in zijn/haar bezit wil hebben. Maar een product waar de hype maar niet  van is overgegaan, is de Collection 2000 Longlasting Concealer. Iemand heeft het ooit eens opgepikt, was er zo enthousiast over zodat meerdere mensen de concealer begonnen te ontdekken. Niet  veel later waaide de interesse verder over naar de rest van Europa en Amerika en sindsdien wilt iedereen de concealer. Best wel grappig! Ook ik was niet veilig voor mijn nieuwsgierigheid en kocht deze concealer toen ik Londen was. Hij lag een tijdje in mijn ‘nog-te-testen’ bakje maar het werd hoog tijd om ‘em eens uit te testen.


Wat er zo speciaal aan is ? Het zou een van de beste concealers op de markt zijn maar voor een klein prijsje. Je betaalt voor de concealer namelijk £4,19, wat €6 is. Echt een belachelijke prijs als de kwaliteit heel goed zou is. We will see.

De concealer komt in een tubetje van met een sponsapplicatortje. In totaal zijn er 3 tinten, wat niet heel erg veel is. Voor de donkere huid is er niet eentje te vinden. Ik heb in de kleur ‘02 Light’ wat ik ook al vrij licht vond. De concealer op zich is heel creamy en blendt heel goed uit. Je moet wel een beetje sneller werken aangezien ik het gevoel heb dat de concealer redelijk snel 'set'. Hij belooft 16h goed te blijven zitten, zonder in de lijntjes onder je ogen te kruipen.




Ik hoorde dat hij heel goed was om onder de ogen te highlighten maar meestal is het dan zo dat je, qua dekking, er niet echt te veel op moet tellen. Bovenstaande foto's bewijzen nog maar eens dat deze concealer zowel goed dekt als een highlighted effect geeft. Ik was fijn verrast ! Ik bracht 'em nu voor mijn foundation aan (meestal doe ik eerst mijn foundation, dan pas concealer) maar hij blendde enorm goed in. Mijn foundation was een paar tintjes donkerder dan deze concealer (ik heb nog een klein beetje een kleurtje van Tenerife) maar het highlighted effect en de dekking bleven.

Blijft hij nu  16h zitten ? Zolang heb ik mijn make-up er niet opgehouden, helaas. Wel gemakkelijk zo'n 8h, wat de helft is van wat hij belooft en dit zonder on de lijntjes te trekken ! Ik heb droge wangen maar de rest van mijn gezicht is redelijk vet, dus als er iets in de lijntjes kàn kruipen, dan is dat meestal het geval. Deze deed dat niet. We have a winner! Voor puistjes kun je 'em eventueel ook wel gebruiken maar het highlighted effect is redelijk sterk waardoor het bultje van het puistje zal benadrukt worden. Misschien toch niet zo'n goed idee ...

Ik ben echt enorm verrast door deze concealer. Ik snap nu waarom het een van de betere is die te koop is. Spijtig genoeg is hij alleen in Engeland te krijgen, maar laat je dat absoluut niet tegenhouden om eens een tripje naar daar te plannen. Inslaan is de boodschap !

De Collection 2000 concealer kan je vinden bij Superdrug voor £4,19 (€6) en is verkrijgbaar in 3 verschillende tinten.

Wat vind jij : de moeite waard?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten