maandag 26 oktober 2015

Urban Decay NAKED Basics 2

In Lille greep ik er al naast maar ik kreeg een 2de kans in Tenerife. Sinds ik wist dat dit palletje uitkwam, was het gewoon meant to be. Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met mijn thesis en ik had iets nodig waar ik niet te lang moest over nadenken qua combineren van kleuren, iets wat makkelijk aan te brengen was (om maar mijn aankoop goed te praten, right?). Ik heb het natuurlijk over het NAKED Basics 2 palette van Urban Decay. Ik kwam, zag en overwon in de Sephora van Santa Cruz de Tenerife. Vandaag lees je de review!


Urban Decay is enorm bekend om zijn NAKED palettes. Ik heb zelf alleen het NAKED 3 en ben daar nog steeds heel tevreden van. Het NAKED Basics 1 zag er me ook leuk uit maar ik had al te veel van die soort kleurtjes dat ik vond dat ik dit palette niet nodig had. Niet dat het NAKED Basics 2 veel anders is : het zijn ook allemaal nude kleurtjes die je heel makkelijk met elkaar kan combineren. In tegenstelling tot het NAKED Basics 1 zijn dit allemaal koelere tinten, terwijl ik meestal warmere tinten koop. Daarom dat ik dit palletje zijn geld wel waard vond.



De verpakking is een stevig doosje mét spiegel. Omdat hij ook niet zo groot is, vind ik het de perfecte maat om mee op reis te nemen. Zoals je ziet krijg je een mooie mengeling van lichte en donkere kleuren. Bovendien : ze zijn allemaal mat. Sommige mensen houden niet van matte oogschaduws, ik daarentegen wel.

Skimp - Stark - Frisk - Cover - Primal - Undone

Ze swatchen mooi op mijn hand doordat ze aanvoelen als boter. Ze geven een goede kleur af. Echter vond ik wel dat Cover en Primal enorm hard op elkaar leken als je het zo op de foto ziet. Wat poederig zijn ze ook wel, maar dat heb je nu eenmaal met matte kleuren. 



Ik gebruikte zowat alle kleurtjes vanuit het doosje. Stark en Frisk gingen over het hele ooglid, Skimp gebruikte ik als highlighter. In de crease ging een mengeling van Cover en Primal om de kleuren op het ooglid uit te blenden. Als laatste ging Undone in de buitenste ooghoeken. Het is geen felle ooglook maar iets basic. Hoeft ook niet fel te zijn zo dagelijks. Gebruik je de kleuren in een ander volgorde dan kan je er ook een simpele smokey eye maken. Het is maar hoe jij het combineert.

Begin je net met make-up en zoek je een basic doosje? Of zoek je iets wat je snel kan gebruiken 's morgens zonder teveel na te denken ? Dan kan ik je NAKED basics 2 wel aanraden. Basic kleurtjes waar je een beetje alle kanten mee uit kunt. 

Het Urban Decay NAKED Basics 2 palette kan je vinden bij Sephora of online voor €27,50.

Interessant volgens jou ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ben een grote fan van de UD Naked palettes, maar deze vind ik nu net iets TE basic voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen