maandag 19 oktober 2015

Kiko Matt Base Corrector Primer

Je make-up de hele dag goed op z'n plek laten zitten, is voor mij heel belangrijk. Ik zit nu heel der dagen op mijn thesisplaats van hot naar her te rennen, proeven over mijn onderwerp te doen dat ik een goede basis nodig heb om mijn make-up heel de dag te laten zitten. Ik gebruik heel graag mijn MAC Prep & Prime Face Primer maar aangezien dat hij toch best prijzig is, wilde ik een goedkopere versie vinden. Nu Kiko ook in België te koop is én kwaliteit levert aan een goedkopere prijs, wilde ik van dit merk wel eens een primer uitproberen. De Kiko Matt Base Corrector Primer was de primer die ik uitkoos om te testen. Benieuwd naar het resultaat ?


Waar mijn MAC primer werkte met een pompje, is deze van Kiko een tubetje. Werkt op zich ook heel fijn. Ik koos voor de matte primer aangezien ik een gemengde tot vette huid heb en ik toch wel de hele dag wil mat blijven. Is makkelijker gezegd dan gedaan want nog niet veel primers (én foundations) die dat claimden, hebben dat ook kunnen waarmaken. Je krijgt ongeveer 25 ml product. 


Ingrediënten : Aqua, Magnesium Aluminium Silicaat, Propyleen glycol, Fenoxyethanol, Methylparabeen, Propylparabeen, Butyleen glycol, Enantia Chlorantha Bark extract, Oleanolic Acid

Zie je het al ? Parabenen. Sommige mensen reageren hier niet op maar het is wel opmerkelijk dat de laatste tijd meer mensen klagen over parabenen. Wat zijn het juist? Parabenen zijn stoffen die toegevoegd worden aan bepaalde producten om ze langer te laten meegaan. Het zijn als het ware conserveringsmiddelen voor cosmetica en verzorgingsproducten. Echter wordt er soms gezegd dat er een link zou bestaan tussen het gebruik van parabenen en verschillende kankers. Echt bewezen is het nog niet maar het is beter te voorkomen dan te genezen. Ook ik gebruik zo weinig mogelijk producten met parabenen.


Die parabenen zijn aan de ene kant een klein minpuntje maar over het algemeen ben ik gewoon niet te spreken over dit product. De boosdoener ? De formulatie. Het is een gelachtige structuur waar ik in eerste instantie wel heel blij mee was aangezien gels een huid niet nog vettiger maken. Het probleem met deze primer was dat, wanneer je de primer op je gezicht probeerde aan te brengen, de gel eerst heel moeilijk te verspreiden was over je gezicht (het hechtte zich als het ware onmiddellijk aan je huid waardoor je het niet mooi kon verdelen) en daarna verdween de gel gewoon. Net alsof je niks had aangebracht. Eerst dacht ik dat hij gewoon goed in mijn huid was ingewerkt. Helaas, dat was niet het geval. Mijn foundation bracht stroef aan en na nog geen 10 minuten begon ik al te glanzen. Bummer ! 

Spijtig genoeg heeft deze primer het niet kunnen waarmaken. De beloftes waren enorm mooi maar niets is minder waar. Jammer !

De Kiko Matt Base Corrector Primer kan je vinden in de Kiko winkel of online voor €8,90.

Wat zijn jouw aanraders bij Kiko ?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: