maandag 9 november 2015

Essence All About Bronze

Ik schrijf heel graag over budgetvriendelijke producten omdat ik al meerdere keren heb aangetoond dat kwaliteit niet altijd duur hoeft te zijn. Sommige producten zijn natuurlijk beter dan andere, daar is geen twijfel over. Ik heb een aantal - hele goedkope favorieten - die ik dagelijks gebruik omdat ik vind dat andere producten er gewoon niet tegenop kunnen. Vandaag gaan we weer de budgetvriendelijke kant op. Wat dacht je van het Essence All About Bronze palette ?



Het is natuurlijk al lang geen zomer meer maar met bronzen tinten kan je nooit fout gaan. Het herinnert mij ook een beetje aan de kleuren van de blaadjes voor het moment. Dus conclusie ? Brons kan altijd, elk seizoen, elke gelegenheid. Soit, verder naar de review. De vorige palettes die Essence in zijn assortiment had, waren er met 10 kleurtjes. Ik heb er zo'n 2 gehad en het ene gebruik ik nog steeds, het andere heb ik weggegeven omdat ik vond dat het niet echt voor mij geschikt was. Echt een hit or miss, maar dat is bij verschillende merken wel zo. Deze keer hebben ze palletjes gemaakt met 8 tinten in, grotere oogschaduws dan de vorige versie.



De poeders zijn heel zacht waardoor ze goed uitblenden. Doordat ze zo zacht zijn, zijn de poeders wel wat kruimelig en heb je last  van fall-out. Niet echt handig aangezien geen enkele kleur mat is en je dus wat glitter onder je ogen kan hebben. Het is niet echt shimmer, er zitten echt wel glitters in de oogschaduws.




Qua pigmentatie zitten we wel goed, denk ik. De oogschaduws geven goed kleur af, maar je ziet de glittertjes er duidelijk tussen zitten. Heb je liever compleet matte oogschaduws of oogschaduws met een het minimale aan glitter ? Dan is dit palletje geen aanrader voor jou. Onderstaande look maakte ik met zowat alle kleuren van dit All About Bronze palletje. Zoals je ziet : heel aanvaardbaar om overdag te dragen. Ik miste op zich nog wel een hele donkere kleur in de samenstelling, net om die buitenste ooghoeken nog ietsje donkerder te maken.



Tevreden ? Op zich wel ! De pigmentatie en houdbaarheid van de kleuren zijn goed, zeker voor de prijs dat je ervoor betaald. Echter zijn de glitters een beetje een spelbreker maar zit je daar niets mee in, dan is dit palletje iets voor jou !

De Essence All About palletjes kan je vinden bij Kruidvat voor €3,99. In totaal zijn er zo'n 5 varianten verkrijgbaar.

Iets voor jou ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten