vrijdag 18 december 2015

Catrice Deluxe Trio Eyeshadows

Al even geleden dat ik nog iets van Catrice kocht. Tegenwoordig met mijn thesis heb ik een basic everyday-bakje waar alle producten inzitten die ik elke morgen gebruik. Gedaan met zoeken in mijn make-up collectie voor een bepaald product, alles lekker snel bij de hand. Want je weet zelf : elke minuut dat je langer in je bed kan blijven liggen, is een gewonnen minuut. Soit. Thesis betekent ook geen tijd om de winkels af te gaan. Druk bezig, snel naar huis, bedje in. Onlangs moest ik toch even bij Kruidvat zijn, dat kon je wel zien in deze shoplog. Daar kwam ik deze 2 beauty's tegen : de Catrice Deluxe Trio Eyeshadows.


De Deluxe Trio Eye shadows zijn in 3 verschillende tinten verkrijgbaar. Twee bracht ik ermee : 'Rose Vintouch' en 'Antique C'est très Chique'. Een derde, zwart-grijze variant sluit de rij. Het zijn niet gewone oogschaduws, ze zijn namelijk gebakken. Het is algemeen gekend dat gebakken oogschaduws veel glitter bevatten en maar heel weinig pigment. Ik hoopte dat deze doosjes die veralgemening zouden verwerpen.


Rose Vintouch is echt right up my alley. Heb ik meer paars in mijn leven nodig ? Waarschijnlijk niet maar dat hield me niet tegen om dit doosje te kopen. De kleuren in dit trio zijn een witte highlighter, een donkerpaarse kleur met gouden glitter en een donkerpaarse kleur. Zoals je kan lezen, zijn de 2 laatste kleuren niet echt heel verschillend van elkaar. Best wel jammer want ze hadden een van de 2 kleuren kunnen vervangen door een iets lichtere kleur of net een iets donkere zwart-paarse kleur voor in de buitenste ooghoeken. Antique, C'est très Chique is, zoals de naam al doet vermoeden, een mooie mengeling van bronzen kleuren. Ook hier weer een witte highlighter, een gouden kleur en een bronzen tint om het rijtje af te sluiten. Hier zie je wel mooie verschillen in kleuren.

Mooie kleuren of niet, tijd voor het testen van de pigmentatie.


Rose Vintouch


Antique, C'est très Chique

Zoals je aan de swatches kan zien, is het pigment niet slecht. Enkel vind ik de 2 paarse kleuren van 'Rose Vintouch' heel erg op elkaar lijken. De fans van matte oogschaduws ga ik moeten teleurstellen spijtig genoeg: elke oogschaduw bevat een kleine glitter. Geen grote stukken maar er is toch telkens een glittertje op te merken. Voorzichtig zijn, is dus de boodschap want met fall-out kun je al snel op een glitterbol lijken. Wat nu op de ogen ? 


Rose Vintouch


Antique, C'est très Chique

Het pigment op de ogen verschilt enorm van de swatches op mijn hand. Waarin ik dacht dat 'Rose Vintouch' enorm donker ging zijn voor overdag (heb je de kleuren gezien?), valt het eigenlijk heel goed mee, nét omdat die pigmentatie op het oog niet zo schitterend is. Ik dacht echt dat ik bijna met halve smokey eyes naar buiten moest, maar niets is minder waar. Een zachte waas van kleur zou ik het ook niet noemen, je kan het flink opbouwen maar het had wat meer mogen zijn. 'Antique, C'est très Chique' is dan weer een kleine tegenvaller. De bruine kleur blendt niet goed uit en ook de gouden kleur is niet helemaal wat het moet zijn. Ik heb betere mono's van Catrice die me een mooiere ooglook geven. Helaas ...

Ik heb het gevoel dat het een beetje een hit or miss is, deze trio's. De pigmentatie valt wat tegen om eerlijk te zijn. Als ik een favoriet van de 2 zou moeten kiezen, dan kies ik voor de paarse variant, net omdat deze zo draagbaar is voor overdag doordat de pigmentatie niet helemaal op punt staat. 

De Catrice Deluxe Trio Eyeshadows kan je vinden bij Kruidvat voor €4,89 per stuk.

Wat denk jij ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. De pigmentatie had inderdaad beter gemogen! Zo jammer, hadden mooie palettes kunnen zijn.
    x

    BeantwoordenVerwijderen