maandag 1 februari 2016

Kruidvat Cleansing Scrub & Cleanser

Je gezicht verzorgen is een must, zeker in de winter. Voor de mensen met droge huid is de winter een extra challenge om je huid verzorgd te houden. Aangepaste gezichtsverzorging is daarom enorm belangrijk ! Nu de examens voorbij zijn, zie ik de 'schade' die de stress en ongewone levenspatronen me aangedaan hebben : puistjes en onzuiverheden à volonté. Ook al verzorgde ik mijn gezicht zoals anders, het heeft niet mogen zijn. Ik haalde 2 nieuwe producten boven om te zien of deze mijn huid terug konden kalmeren. Voordeel ? Ze zijn budgetproof ! Ik heb het natuurlijk over Kruidvat Facial Scrub en Cleanser.


Heel de bloggerwereld en YouTubeland staat vol van de dure Glam Glow maskers, Chanel facial wash of andere dure merken als gezichtsverzorgingsproducten. Uiteraard betaal je voor kwaliteit, dat hoor je me niet tegenspreken. Maar ik wilde deze keer eens uittesten of goedkopere merken ook niet een beetje meer in de spotlight mogen staan. Want goedkopere merken hoeven daarom niet meteen slecht te zijn.

Kruidvat Cleansing Scrub Gel - €1,99
De scrub zit in een fijne knijptube van 75 ml. Ik vind knijptubes inderdaad heel fijn omdat het heel hygiënisch werkt en je kan controleren hoeveel je gebruikt. Werkt ook nog eens heel zuinig. De scrubdeeltjes zijn enorm mild maar toch 'hard' genoeg om de dode huidcellen van je gezicht te halen. Tip: gebruik 'em in combinatie met een gezichtsborstel. Ik gebruikte mijn Boots Cleansing Brush in combinatie met deze scrub. Niet alleen halen de scrubdeeltjes de dode huidcellen weg, door de draaiende beweging van de kop geraak je makkelijk op alle plekjes zodat ook nog eens heel grondig werkt.  Even afspoelen met lauw water achteraf en je huid voelt enorm zacht aan! Natuurlijk nadien goed insmeren met een crème en je huid voelt aan als herboren.




Kruidvat Cleansing Gezichtsschuim - €2,19
Waar ik zo enthousiast ben over de scrub, ben ik helaas minder enthousiast over dit gezichtsschuim. Een parelmoerige substantie komt uit de tube. Deze wrijf ik eerst tussen mijn handen om het te laten schuimen maar dat doet het niet. Aanbrengen op het gezicht dan maar en eenmaal ingewerkt, komt inderdaad een klein beetje schuim tevoorschijn. Geen nood, zolang het maar werkt is het voor mij ook oké. Het haalt mijn make-up er wel goed af en laat mijn huid schoon achter. Helaas, na een aantal uur krijg ik last van mijn huid : brandend gevoel en nog meer puistjes dan voordien ... Een allergische reactie ! Ik kan normaal gezien tegen heel wat, heb nog nooit allergische reacties gehad op gezichtsverzorging of zelfs foundations maar deze moet ik helaas toch links laten liggen.



Over het algemeen ben ik tevreden over Kruidvat gezichtsverzorging, helaas dat ik nu op het gezichtsschuim allergisch reageer. Niet dat het daarom een slecht product is want het doet wat het belooft : de make-up eraf halen en je gezicht schoon achterlaten.Ook al staat erbij dat het voor alle huidtypen is, dan zou ik toch een beetje oppassen voor een droge huid. Na het gebruik van het schuim krijg ik nogal een trekkerig gevoel, ook al heb ik een gecombineerde tot vette huid. Oppassen dus !

Heb jij al iets geprobeerd van de gezichtsverzorgingsproducten van Kruidvat ?

Stay gorgeous !

Anke

3 opmerkingen:

  1. Van die scrub ben ik ook erg tevreden :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn mama was een trouwe gebruiker van die roze gezichtsscrub van Kruidvat, maar ik zelf .. Meh.. Deed buiten scrubben eigenlijk echt niets voor m'n huid. Misschien ben ik gewoon te veel gewend?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas zitten er in de scrub plastic scrubdeeltjes, voor mij een reden om het te laten staan i.v.m. de microplasticvervuilingen van de zee.

    BeantwoordenVerwijderen