woensdag 16 maart 2016

Gesponsorde content

Ik ben altijd heel eerlijk tegenover mijn lezers. Niet alleen op persoonlijk vlak : als er iets is, is mijn blog de ideale uitlaatklep om mijn hart te luchten en om feedback van jullie te krijgen. Uit deze gedachte zijn de ‘Inner Beauty’ artikelen ontstaan. Het is leuk om te kijken hoe mensen mij en vooral elkaar willen helpen met hun advies. Ik wil elk onderwerp bespreekbaar maken op mijn site, er een happy place van maken waar iedereen iedereen kan helpen (en misschien mag ik toch lichtjes zeggen dat dat tot nu toe gelukt is!). Maar ook als het over gekregen producten gaat voor mijn blog, dan ben ik daar het liefst eerlijk over.  



Eerlijkheid gaat boven alles op mijn blog. Als ik een product schitterend vind, dan zeg ik dat met veel plezier want ik wil gewoon heel graag mijn enthousiasme met jullie delen. Maar als een product niet goed is, dan zeg ik dat OOK. Ik vind het gewoon niet eerlijk als ik tegen jullie zou liegen over een product dat eigenlijk totaal niet werkt, gewoon omdat ik het gekregen heb van een bedrijf. Ik ontvang geregeld producten voor mijn blog maar dat betekent niet dat ik over alles schrijf. Ik schrijf erover als ik vind dat het een toegevoegde waarde heeft voor mijn blog of als jullie er ook iets aan hebben. Meestal probeer ik het product uit en als het me niet bevalt, dan schrijf ik er gewoon niet over. Het is als het ware een voorselectie. Ik laat het bedrijf in kwestie wel weten waarom niet, zodat zij toch iets van feedback hebben (feedback langs beide kanten is heel belangrijk!). Geraakt het product door deze voorselectie, dan schrijf ik er wel over.  Bevalt het me dan achteraf toch niet, dan zet ik dat ook eerlijk in de review. Je ziet niet zo heel veel negatieve reviews op mijn blog nét doordat ik die voorselectie doe. Maar af en toe vind ik een product in eerste instantie ‘wauw!’ waarna ik toch mijn mening verander na gebruik. Als ik een product heb gekregen van een bedrijf, dan zet ik dat er altijd bij (de bovenste foto : mijn roze kadertje helemaal onderaan het artikel).


Waarom ik dit artikel schrijf ? Er waait weer heel wat stof op over hoe bloggers/vloggers hun geld verdienen en wat ze al dan niet verzwijgen of doen uitschijnen. Iedere blogger/vlogger moet dit voor zichzelf uitmaken hoeveel ze aan hun lezers vertellen. Wat je echter niet mag doen, is liegen. Zeggen dat je een bepaald product fantastisch vindt omdat bedrijf X je Y euro betaald heeft, is alleen jezelf bedriegen. Je lezers vertrouwen je en vertrouwen is voor mij heel belangrijk. Jullie als lezers zijn enorm oplettend en wijzen mij op mijn fouten (dat apprecieer ik enorm!) waardoor ik elke dag bijleer over wat ik beter kan doen. Ook als bedrijf ben je er niet echt veel mee aangezien je product wel gepromoot wordt maar je krijgt geen feedback over wat er beter kan en wat niet. Iedereen is anders en heeft andere prioriteiten, zoekt andere dingen in bepaalde producten. Als iedereen zegt dat een bepaald product geweldig is, hoe kan het bedrijf zich dan verbeteren? Hoe kan het de minpunten aanpakken als het product toch zo geweldig blijkt te zijn?

Zie je ? Het is nodig voor beide partijen om eerlijk hierin te zijn. Ik ga niet zeggen dat àlle bloggers/vloggers hier dingen verzwijgen, dat is helemaal niet de bedoeling van dit artikel. Er zijn zoveel bloggers/vloggers die hierin eerlijk zijn en dat vind ik juist het toffe eraan!

Hoe denk jij als lezer/blogger/bedrijf hierover?

Stay gorgeous!

Anke

0 reacties:

Een reactie posten