maandag 21 maart 2016

Mijn everyday bakje

’s Morgens moet het bij mij wat vooruit gaan. Ik heb welgeteld 20 minuten om mijn haar en make-up te doen, mij aan te kleden te eten en vooral : wakker te worden. Dus ik wil geen tijd verspillen om in mijn make-up collectie producten te moeten zoeken die ik die dag wil gebruiken. Daarom is een everyday-bakje enorm gemakkelijk : alle producten die je dikwijls gebruikt, verzameld op 1 plaats. Je hebt alles bij de hand en je hoeft dus niet heel je make-up collectie af te zoeken naar die ene blush of oogschaduw. Een everyday-bakje hebben is een ding, het ordelijk houden is een ander. Ik test veel uit en soms belandt dat ene product in mijn bakje omdat ik het toch zo graag dagelijks wil gebruiken. Maar als ik dat altijd wil doen, dan geraakt dat bakje ook eens vol. Ik heb het onlangs uitgezocht en ik toon je vandaag wat er in mijn everyday-bakje zit!


Uiteraard beginnen we met de basis : mijn MAC Prime & Fine gezichtsprimer. Nooit gedacht dat ik deze primer zo fijn zou vinden! Ik dacht er vroeger niet eens aan om primer te gebruiken maar sinds kort zie ik echt wel een verschil als ik eens geen primer heb aangebracht. Mijn foundation blijft gewoon niet zo goed zitten en ik begin veel sneller te glanzen. De nieuwste aanwinst in mijn everyday-bakje, is de L'Oréal 24h Matte Foundation. De review komt er nog aan ! Concealer heb ik ’s morgens meer dan nodig, Catrice Velvet Conealer and Make-up Revolution Concealer palette to the rescue! Verder heb ik ook mijn L'Oréal Infallible poeder (bijna op!). Mijn grote herontdekking : de NYC Big & Bold bronzer om mijn gezicht wat meer kleur te geven, want in de winter is het een en al bleekheid bij mij. Mijn blushes wissel ik wekelijks af, daar is niet echt 1 standaard blush bij die ik absoluut veel gebruik. Deze keer zit er eentje van de Hema in,perzik/koraal kleurtje.




Contouren doe ik niet elke dag maar toch genoeg om het Sleek contour kit in mijn everyday-bakje te stoppen. Als je geen zichtbare jukbeenderen van jezelf hebt, is contouren de beste oplossing. Om mijn wenkbrauwen bij te tekenen, ligt het Catrice wenkbrauwkitje voor het grijpen, nog een klassieker die ik niet zomaar opgeef. Als oogschaduwbasis zijn er 2 opties : de oogschaduwbasis van Catrice of die van NARS. Die van NARS gebruik ik meestal als ik hele lange dagen heb (die meer en meer beginnen voor te komen) en ik wil dat alles goed op zijn plek blijft zitten gedurende de dag, die van Catrice als ik een gemiddeld dagje heb. Beetje verbaasd dat er niet al te veel oogschaduw in mijn bakje zit ? Inderdaad ! Het NAKED basics 2 zit er in, dat is zowat het enige dat ik voorlopig gebruik. Ik heb maar 20 minuten, remember ? Ik zou ook willen dat ik elke dag een hele uitgebreide smokey eye kon maken maar helaas, dat is niet het geval (of ik moet om 5h opstaan, haha!). De donkerste kleur in het NAKED basics 2 dient als eyeliner, 2 vliegen in 1 klap! Als mascara heb ik de Flormar Rotating Volume mascara in mijn bakje liggen.



Als ik het zo oplijst, lijkt het immens veel wat ik allemaal op mijn gezicht smeer ’s morgens. En dat binnen de 20 minuten ! Don’t get me wrong : dit alles gaat niet elke dag op mijn gezicht hoor! Soms heb ik geen zin in eyeliner en dan is het gewoon mascara, of ik contour niet maar breng een klein beetje meer bronzer aan. Het is maar wat ik die dag wil doen. Plus, het is ook een routine, alles gebeurt vlotjes achter elkaar dat alles binnen de juiste tijd gebeurt !

Welke producten gebruik jij dagelijks ?

Stay gorgeous !

Anke 

0 reacties:

Een reactie posten