maandag 11 april 2016

Face Paint - Lisa Eldridge

Vrije tijd hebben, is helaas zeldzaam voor mij. Toch het afgelopen jaar: de thesis vroeg zowat alle aandacht, ik heb mijn blog waar ik voor zorgde en het restje van sociaal leven dat ik nog had, moest nodig opgekrikt worden. Mijn agenda en hoofd zat vol met allerlei afspraken en deadlines dat ik er soms horendol van werd. Dus wat doe je dan om te ontspannen ? Een bad nemen. Muziek luister. Een goed boek lezen. Vooral dat laatste heb ik de afgelopen tijd veel gedaan. Ik ben niet voor niks naar de Boekenbeurs geweest om zoveel boeken te kopen! Zoals je onlangs in mijn Snapshot wel kon zien, kreeg ik Face Paint van 3 vriendinnen. Ze weten hoe gek ik ben van make-up en vonden dit boek van Lisa Eldridge het perfecte cadeau (thanks girls!). Diezelfde avond ben ik er in beginnen lezen, vandaag lezen jullie mijn review erover!


Laat we even een minuutje nemen om de kaft te bewonderen. Een woord : ‘wauw!’. Don’t judge a book by its cover zeggen ze meestal maar dat heb ik nu bewust wel gedaan. De details, de kleuren, de inspiratie die je eruit kan halen… Het maakte me nieuwsgierig naar de rest van het boek.



Het boek bevat niet alleen van die mooie foto's, het neemt je mee terug naar vroeger. Hoe maakten dames zich toen op ? Wat waren de regels toen? Hoe zagen de producten er vroeger uit? Ik maakte al eens een blogpost over de vintage reclames van make-up producten, in dit boek vind je er zoveel meer in terug. Ze gaan terug in de tijd tot het oude Egypte waar ze de trucjes uitleggen van dé schoonheidskoningin van toen : Cleopatra. Let op de straffe wenkbrauwen en de gouden accenten.

Maar je leert ook linken leggen : wat heeft highlighter te maken met de Geisha's? Waarom zien wij rood als zo'n sterke kleur ? En wat is de link tussen eyeliner en de Egyptische god Horus?  Allemaal dingen waar je misschien nu niet meteen het antwoord op weet maar na dit boek gelezen te hebben, is het inderdaad allemaal logisch. Nooit gedacht dat ik op een paar uur tijd zoveel zou bijleren. Ook het ontstaan van bijvoorbeeld Dior en Bobbi Brown worden uit de doeken gedaan, waarom zwart nog altijd een sterke basiskleur is en waarom Marilyn Monroe een stijlicoon geworden is. Een boek voor jou als je daar allemaal nieuwsgierig naar bent !


Een aanrader ? Zeker en vast ! Niet alleen leer je er enorm veel uit, ook is het een mooi boek als decoratie op je salontafel. Ik heb nu een aantal beautyboeken maar deze is toch wel een van de mooiste en leerrijkste die ik al gekocht/gekregen heb.

Face Paint van Lisa Eldridge kan je vinden op Bol voor €20,99.

Koop jij make-up boeken?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten