woensdag 13 april 2016

Inglot AMC Pigments

Dat ik enthousiast was over de Inglot lipsticks, dat kon je hier al lezen. Inglot is een prachtig merk, met kwalitatief goed producten (of zo mag ik het toch geloven als ik al die positieve reviews online mag geloven!). De lipsticks waren een goede eerste zet, nu komen de AMC pigmenten aan de beurt ! Ik koos voor de kleurtjes 79 en 80 .



De pigmenten zitten verpakt in een stevig plastic container. Je krijgt ongeveer 2 g aan product, wat best veel is. Ik herinner mij nog de kleine potjes van Gosh toen die destijds werden verkocht bij Kruidvat. Maak er hier maar het driedubbele van. Nietsvermoedend draaide ik de dop open en toen begon de horror. Ik verwachte een zifter, zo een extra ‘laagje’ met gaatjes dat je product zou tegenhouden en je de hoeveelheid dat je wilt toch ietwat zou kunnen regelen. Dat was helaas niet het geval ! Ik was iets te enthousiast en draaide het eerste pigment open. Daar vloog zowat 1/4de product eruit. Oeps ! Wees dus enorm voorzichtig als je de pigmenten van Inglot koopt, er zit geen ‘beschermingsmechanisme’ in !


79 is een prachtige oranje kleur ? Wat ! Oranje? Niets is wat het lijkt met dit pigment. Ik dacht eerst dat het oranje was totdat ik er een swatch van maakte. Think again! Het is een mooie highlighter/wit-gouden kleur! Dit was allesbehalve wat ik verwacht had. Op internet kan je natuurlijk geen goede vergelijking maken tussen kleuren maar dat vond ik deze keer niet erg. Ik vind ‘em echt super mooi en kan voor zoveel gebruikt worden. Hij heeft een beetje weg van ‘All that Glitters’ van MAC, gemengd met ‘Nylon’.  80 is een grijs-paarse kleur, een beetje zoals ‘Mesmerized’ van Make-up Geek. Wel, dat dacht ik tenminste toen ik ‘em in het potje zag. Toen ik ‘em swatchte, kwam er een mooie blauw/groene duochroom tevoorschijn. Toen vond ik ‘em meer neigen naar het ‘Blue Brown’ pigment van MAC. 

79

80

79-80



Pigmenten zijn iets moeilijker om mee te werken, dat kan ik niet ontkennen. Het zijn losse poeders die bekend staan om hun fall-out. Maar ik gebruik wel heel graag pigmenten omdat ze nu eenmaal heel goed gepigmenteerd zijn (what’s in a name, right?). Tip: maak je kwast nat voor je je kwast in de poeder drukt. Zo zal niet alleen het pigment er goed blijven aanplakken, ook de kleur wordt nóg intenser. De pigmenten op zich brengen heel makkelijk aan en blenden ook nog eens goed uit. Het lijkt wel een droom !

Deze 2 pigmenten hier hebben me aangenaam verrast en smaken naar meer. Ik heb het gevoel dat Inglot als merk onderschat wordt en dat het wat meer aandacht verdiend. Ik zeg niet dat alle producten goed zijn, ik heb er amper nog maar 2 getest maar de producten die ik al getest heb, werken uitstekend.

De Inglot AMC pigmenten kan je vinden bij de Inglot store of online voor €14 per stuk. Ze zijn verkrijgbaar in 51 tinten.

Gebruik jij veel pigmenten?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten