maandag 4 april 2016

Snapshot


De lente is EINDELIJK in het land ! Met de (hopelijk) laatste regenbuien in het vooruitzicht, kunnen we genieten van iets meer zon en wat warmere temperaturen. Ik zet mijn foto's van de afgelopen maand even op een rijtje. Ik had galabal, deed leuke dingen met de collega's en ging naar een housewarming-achtig iets. Kijk je mee ?



Kan je het zien dat ik voor de lente sta te springen ? De felle kleurtjes mogen weer uit de kast komen. Deze zijn mijn absolute favorieten, echte knalkleuren. Hoe feller hoe beter ! Die van OPI is van een aantal kerstcollecties geleden maar nog steeds een topper. En herken je natuurlijk ook die van China Glaze ? 


Mijn nagels voor het galabal ! Ik vind ze zo mooi ! Mijn nagels zijn zelf maar aan de korte kant (tja, lange nagels en labowerk is nu niet de schitterende combinatie?). Voor het galabal vond ik dat het iets meer mocht zijn. Dankzij mijn nicht (je bent een pro!) zagen ze er zo uit de avond voor het galabal. Nog nooit zoveel complimenten over mijn nagels gehad.


Voor het galabal moet iedereen er natuurlijk piekfijn uitzien. Door de drukte was ik helemaal vergeten om een foto te trekken van de make-up madness (dank je wel voor de foto, Ellen!). De meisjes zagen er prachtig uit (al zeg ik het zelf, haha!). Het was een topavond !


De dag later hadden we een workshop met z'n allen voor Ellen haar verjaardag. Normaal gezien 'vieren' we de verjaardag door iets te gaan drinken maar dit vond ik heel inventief ! We maakten onze eigen juwelendoos, iets wat uiteraard heel goed van pas komt. 


22 maart. Een datum om nooit te vergeten. Ik kwam 's morgens aan op mijn thesisplaats en een collega vertelde onmiddellijk dat er iets gebeurd was in Zaventem. Ik zette meteen mijn computer aan en zat echt in shock achter mijn bureau. Verschrikkelijk gewoon wat er gebeurt is toen. Een 2de shock toen ook de metro in Brussel ontplofte. Ik heb toen eigenlijk maar weinig gewerkt die dag, ik wilde gewoon alle updates weten over wat er toen gaande was.


Een café waar ze echt een map hebben als menukaart ? Dat is 'The Capital' in Leuven. Zoveel bieren op 1 kaart heb je nog nooit gezien. Ik was er zelf nog nooit geweest maar had er al wel van gehoord. Ik drink meestal wijn maar wou mijn grenzen even verleggen en ging toch voor een biertje. Aangezien ik daar echt niets van ken (en dan bedoel ik ook echt niets), sloeg ik gewoon op een bepaalde plaats open en koos van dat blad een biertje uit. Zo heb ik een aantal goede ontdekkingen gedaan maar om heel de 'menu' af te lopen, moeten we toch nog een 'paar' keer terugkomen, haha! Het was enorm gezellig, zo met de studenten van het labo. Zo zien we elkaar eens buiten de context van werk. De volgende keer is al gepland !


Even bijpraten met vriendinnen die ik in lange tijd niet meer gezien had. Het is niet omdat we elkaar zo weinig zien dat het daarom minder gaat. We kennen elkaar ondertussen al zo lang maar hebben het enorm druk dat afspreken er niet altijd van komt. Maar àls we dan eens afspreken, is het net als vroeger. 


Van hen kreeg ik dit boek van Lisa Eldridge : Face Paint. Een boek waar je enorm veel inspiratie uit kan halen en dat je terugvoert naar de tijden die door ons nu 'vintage' genoemd worden. Hoe zag make-up er toen uit ? Welke stijliconen waren er toen ? Zo leerrijk ! Artikeltje erover is in aantocht !


En toen was Pasen daar ! Het leek nog maar net geleden dat het Kerstmis was maar nee : nu zijn we ondertussen Pasen ook al gepasseerd. Dit jaar had Pasen een kleine emotionele donkere wolk over zich door persoonlijke omstandigheden maar al bij al was het leuk om met de familie samen te zijn.


En bij Pasen hoort natuurlijk ook een lekkere taart !


Wil je mooie foto's maken van een pigment en denk je dat er een soort zifter tussenzit, is dat totaal niet het geval. Zonder het goed te weten, opende ik het potje en vloog het pigment alle kanten op. Zifters zijn niet meteen mijn favoriet in producten maar het heeft toch maar weer eens zijn nut bewezen.


Deze maand was het de maand van de bioscoop. Eerst naar de '5th Wave', een weekje later naar de film voor Batman en Superman. En de volgende uitstapjes zijn ook al gepland: zo staat onder andere 'Allegiant' nog op het menu. Kinepolis verdient goed aan me deze maand, haha!


Naast Kinepolis Leuven is er nu Hollyworld, een soort Chinees restaurant. Voor een vast bedrag mag je zoveel gaan halen als je wilt; voorgerecht, hoofdgerecht en dessert inbegrepen. Wel, het eerste wat je ziet staan als je binnenkomt, zijn deze 2 grote chocoladefondues...

Geen foto van mijn thesis deze keer ? Dat klopt ! Het aftellen is begonnen. Volgende maand rond deze tijd rond ik mijn experimenten af en nog geen 2 weken later moet de geschreven thesis binnen zijn. Het wordt druk en vooral heel erg spannend maar good times are coming!

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten