woensdag 25 mei 2016

Dove Oxygen Hydration Soufflé Masker

Een pamperavondje, daar kan ik zo van genieten. Een gezichtsmaskertje, nagels lakken en vooral even lekker ontspannen. Ook mijn haar niet vergeten ! Mijn haar heeft altijd te lijden onder stressmomenten : het wordt droog en futloos, breekt snel af en ziet er in het algemeen gewoon niet uit. Een extra verzorgende conditioner en haarmasker kan het wel eens een boost geven. Mijn Elsève NutriGloss haarmasker ging op, dus dan is de volgende aan de beurt : de Dove Oxygen Hydration Soufflé masker.




Dit masker is speciaal gemaakt voor mensen met fijn en futloos haar zodat het weer heropleeft. Fijn haar heb ik niet (helemaal niet) maar futloos - zoals ik al zei - bij stressmomenten : jep, that's me. Ik was heel benieuwd hoe dit maskertje juist mijn haren ging behandelen. Dit product van Dove is toch wel even een aparte ervaring. Andere haarmaskers die ik al gebruikt heb, zijn lekker dik en stevig, deze is heel luchtig (waar de naam soufflé van komt waarschijnlijk?). Heel moeilijk te fotograferen, dat kan ik je wel zeggen!



Het potje bevat zo'n 200 ml aan product. In de ingrediëntenlijst kan ik dimethicone terugvinden, wat een silicone is in het masker. Dit zorgt ervoor dat je haar glad zal aanvoelen na het uitspoelen. Verder staat alcohol redelijk ver onderaan in de lijst, wat goed is en dat zoveel betekent dat er eigenlijk heel weinig van in zit. De geur is fris en clean, wat me ook aantrok om dit masker te kopen. Het maakt mijn haar glad en glanzend, wat ik vooral zoek in een masker. Volume krijg ik er wel een beetje voor terug; niet dat ik dat speciaal zoek (heb volume genoeg, haha!) maar te bedenken dat dit masker eigenlijk voor dof en fijn haar is, is het wel een beetje normaal dat er wat volume toegevoegd wordt. Met andere woorden : het doet wel wat het beloofd !

Ook heel fijn : doordat het een luchtig masker is, hoef je het niet zo lang te laten zitten. Andere maskers moet je minstens 10 minuten de tijd geven om te laten intrekken en werken. Bij dit masker is een 5-tal minuutjes meer dan genoeg. Dus gewoon even aanbrengen en je kan verder gaan met je lichaam te wassen zodat je het nadien kan uitspoelen. Als dat niet multitasken is !

De Dove Oxygen Hydration Soufflé masker kan je vinden bij Kruidvat en de betere supermarkt voor €7,99.

Welk masker gebruik jij ?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik hou wel van maskers die niet al te lang moeten blijven zitten en zelf heb ik geen probleem met siliconen in maskers... :)

    BeantwoordenVerwijderen