vrijdag 27 mei 2016

Maak je voeten summerproof !

Nu het goede weer weer in het land is; mogen de luchtige jurkjes, de felle nagellak en de gemakkelijke schoentjes weer boven komen. En met 'gemakkelijke schoentjes' bedoel ik ballerina's, open schoentjes en flip-flops ! Maar je ziet al wel een probleem aankomen : je voeten zijn een hele tijd verstopt geweest in prachtige winterbotjes...Tijd om ze summerproof te maken ! Ik laat je vandaag zien hoe je dat met enkele stappen kan bereiken.


Eerst en vooral moeten we van die dode huidcellen vanaf want trust me: als je je lichaam scrubt, vergeet je (dikwijls) je voeten mee te scrubben, right? Een goede lichaamsscrub is daarom nodig om je voeten zacht te maken. Mijn favoriet is deze van Kruidvat. De scrubdeeltjes zijn niet te hard, je moet je voeten toch met enige zachtheid behandelen. Ondanks dat het fijne scrubdeeltjes zijn, kun je met een paar bewegingen de dode huidcellen verwijderen. Eens die dode huidcellen kwijt, kan je met de Scholl Velvet Smooth aan de slag. Door de draaiende kop geraak je je eelt kwijt! De meeste eelt komt voor aan je hielen of dikke teen maar ook op plaatsen zoals aan de kleine teen kan je dat wel eens tegenkomen. Het is bij iedereen gedeeltelijk anders aangezien het afhangt van hoe je loopt en hoe dus je drukpunten op je voet zijn. Hoe de eelt eraf komt, is heerlijk om te zien, haha! En het effect daarna : subliem!


Uiteraard moet je je voeten terug goed insmeren aangezien we nu de opperhuid eraf hebben gehaald door te scrubben. De onderste cellen hebben een goede hydraterende laag nodig zodat je voeten in het algemeen zacht aanvoelen. Een goede bodylotion is daarom heel belangrijk. Kies voor eentje die toch hydrateert maar tegelijkertijd snel intrekt, we willen immers geen slipperige toestanden, toch? Daarom zijn deze sprays van Yves Rocher zo handig, zeker in de zomer. Het is een olie die tegelijkertijd hydrateert én ook snel intrekt. Een topproduct als je het mij vraagt.



Mogen onze nagels ook wat aandacht krijgen, please? Natuurlijk ! Haal die zomerse kleurtjes maar boven. Ik heb niet genoeg tenen om al de kleurtjes tegelijkertijd aan te brengen (alhoewel, alle kleuren van de regenboog zong K3?) maar als er een kleurtje is dat ik deze zomer zeker ga dragen, dan is het Chills & Thrills van Essie wel. Ik heb het al een aantal jaar in mijn bezit en elke zomer pak ik het opnieuw omdat het gewoon zoveel herinneringen boven brengt. Voor we melig gaan doen: dit kleurtje schreeuwt 'zomer'.

Hoe maak jij je voeten summerproof?

Stay gorgeous !

Anke

2 opmerkingen: