woensdag 20 juli 2016

L'Oréal Nude Magique Cushion Foundation

De traditionele foundations zijn meestal in een glazen of plastic verpakking. Vanaf dat ik deze verpakking zag, was ik instant nieuwsgierig.  Een kussen met foundation? Dat moest ik uitproberen! De duurdere merken zoals Lancôme kwamen er als een van de eerste mee op de markt maar uiteraard kunnen de drugstore merken ook niet achterblijven. Toen ik zag dat L’Oréal deze ook in zijn assortiment had, zwierde ik ‘em vrolijk in mijn winkelmandje om ‘em te proberen. Wie weet had ik mijn nieuwe favoriete foundation wel gevonden!



Zoals ik al zei: de verpakking intrigeerde mij. Een kussen met foundation in? Gewoon een pompbeweging maken zodat er foundation uitkomt? Interessant. Hoeveel zou er dan zo uitkomen ? Is het genoeg om mijn gezicht mee te bedekken? Ik kijk niet alleen naar de verpakking en het product zelf, ook de zuinigheid speelt een grote rol. Krijg ik genoeg product voor mijn geld? Zo van die dingen. De verpakking is alleszins wel een leuk concept: je hebt als het ware 2 delen: een sponsje bovenaan en de foundation onderaan. Het sponsje kan je gebruiken om de foundation ‘op te drukken’. Het is ook echt aangeraden om het sponsje te gebruiken en de foundation op je gezicht te deppen. Blenden met het sponsje is iets anders: daar neem je best een buffer kwast voor; anders krijg je een grote plamuurlaag. Toch een kleine bedenking bij dit leuke concept: hoe zit  dat met hygiëne? Je gebruikt het sponsje om de foundation op te nemen, je dept ‘em op je gezicht … en dan herhaal je deze stappen opnieuw. Het is misschien niet iets waar je bij nadenkt maar alles wat op je gezicht zit, belandt nu wel op het kussen. Het moeilijke aan het kussen is om de foundation goed eruit te krijgen met een ‘normale’ foundationkwast. Het sponsje is dus wel een beetje noodzakelijk. Dat is gewoon een klein minpuntje aan de verpakking.



Naar de formule van de foundation zelf: een lichte foundation die me belooft een dewy look te geven. Diegenen die me kennen en al wat langer volgen, weten dat ik alles zo mat mogelijk wil. Ik heb een gecombineerde tot vette huid en wil absoluut geen glansje. HEEL DE DAG LANG. En toch… Iets in mijn hoofd zei dat ik deze moest proberen, ook al zou hij mij een glansje geven. En als je inner self iets zegt, dan moet je dat doen (haha!). Hij geeft me inderdaad een dewy look maar het stoorde me niet. Als dat niet genoeg zegt ! Hij bracht goed aan en blendde goed uit (het uitblenden deed ik inderdaad wel met een gewone bufferkwast).  In de namiddag begon ik wel te merken dat hij m’n huid vettig liet worden maar met een primer en wat extra poeder was dat verdwenen. Ik zou ‘em een lichte tot medium dekking geven aangezien je nog wel een paar puistjes erdoor ziet komen (wat met wat concealer opgelost is uiteraard). Perfect voor in de zomer als je niet zo’n heavy foundation op je gezicht wil smeren maar je wel iets meer dekking wilt in vergelijking met een gewone BB of getinte dagcrème.


Voor

Na

Ja, deze foundation sprak me wel aan! Brengt fijn aan, blendt goed uit en is verkrijgbaar in 6 tinten. Ik zit nog wat met de hygiënekwestie aangezien ik daar redelijke strikt in ben maar op zich vind ik het wel een fijn concept. Handig om mee op reis te nemen!

De L’Oréal Cushion Foundation kan je vinden bij Kruidvat en (Lookiss) by Di voor €15,99.

Wat denk jij van dit concept?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Klinkt handig, maar volgens mij zijn deze echt niet zuinig of hygiënisch, waardoor ik de neiging heb deze te laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen