woensdag 31 augustus 2016

Verschillende kleuren concealer

De meeste mensen hebben verschillende kleuren in hun gezicht. Denk nu niet meteen aan paars, groen of blauw maar aan lichte verschillen in ondertoon van de huid. Ook ik heb daar last van. Hoe vaak heb ik al niet geklaagd over mijn te rode wangen. Rode wangen die bij het sporten er eens zo rood uitzien. Ik heb het al van kinds af aan en waarschijnlijk zal ik het voor altijd blijven hebben. Maar wat dacht je van de donkere kringen onder je ogen ? Dat is ook een verkleuring! Toch wilt iedereen een egale teint en is soms foundation aanbrengen niet voldoende. Wat wel helpt? Concealer, en dat in verschillende tinten.



Het lijkt een beetje op het clown contouren van een tijdje geleden; toch is de bedoeling ervan helemaal anders. Het is en blijft concealer, dus je bedekt als het ware de verkleuring. Hoe je dat doet? Je kiest eigenlijk de complementaire kleur van je probleem. Hier alvast een lijstje als je het moeilijk vindt:

- Groen: zoals ik al zei, zorgt het ervoor dat het rode weggewerkt wordt. Heb je zoals ik rode wangen of plekjes in je gezicht of is er een puistje dat rood uitslaagt? Een beetje groene concealer erover en de rode kleur verdwijnt als sneeuw voor de zon. TIP: heb je een beetje een groene schijn na het uitblende van de concealer? Wacht een klein minuutje om te kijken of de kleur toch nog 'normaal' wordt. Zoniet, kan je nog een klein laagje huidskleurige concealer erover aanbrengen.
- Geel: niet meteen een kleur waar je aan denkt ? Toch is het nuttig als je een wat doffe uitstraling hebt. Ben je ziek geweest of heb je een wat grauwe tint in je gelaat? Dan zorgt de gele concealer ervoor dat je huid terug gaat stralen. Waarom bestaan er zoveel highlighters met een gele ondertoon denk je ? Om je huid nu eenmaal te laten stralen!
- Zalmroze: mijn vriendinnen en ik noemen het ook wel eens 'zalmpje'. Als 'zalmpje' op is, dan weet ik dat ze dringend een nieuwe concealer nodig hebben voor onder de ogen want deze kleur bedekt met veel plezier de donkere kringen waardoor je er instant wakkerder uitziet. Tegenwoordig vind je ze overal, de Kiko Natural concealer is een persoonlijke favoriet!
- Lavendel: als je dacht dat je deze kleur niet kon opsmeren, dan heb je het compleet mis. Deze kleur is nog iets beter voor de die hard donkere kringen onder je ogen. Heb je 4 dagen op rij niet geslapen en moet je toch de deur uit? Of heb je van jezelf hele donkere kringen onder je ogen die je met moeite kan camoufleren? Probeer deze lavendel kleur dan!

De verschillende kleuren concealers waren vroeger moeilijk te vinden. Ik kocht mijn eerste groene concealer bij Kruidvat van het merk NYC (en heb 'em nog steeds) omdat ik er toen echt naar zocht. Het verbaasde me dat het zo moeilijk te vinden was! Tegenwoordig heb je verschillende merken die paletjes hebben met verschillende concealer kleuren in (zoals de bovenste van Make-up Revolution).

Hopelijk zijn met deze tips je problemen toch een beetje opgelost!

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten