zaterdag 3 september 2016

Back 2 School Hacks

We kunnen er niet omheen: school is weer begonnen. Hoe fijn we de vakantie ook vonden, de eerste schooldag was onvermijdelijk. Gedaan met dat vakantieritme waar je tot de middag in je bed ligt, de wekker zal waarschijnlijk veel vroeger afgaan. Niet meer in je meest comfy shorts op de bank hangen en Netflix kijken; opnieuw zeulen met je schooltas vol met boeken. You get the picture. Uiteraard ben ik er om je te helpen en om je leven een klein beetje comfortabeler te maken. Daarom deze Back 2 School hacks om je schoolleven ietsje aangenamer te maken.



Geef het maar toe: hoe meer tijd je in je bed kan spenderen, hoe gelukkiger je bent. Daarom zijn deze tips gebaseerd op de voorbereiding voor 's anderdaags. Ik ben ook altijd iemand geweest die 's avonds haar zak voor de volgende morgen maakte aangezien ik anders de helft zou vergeten, haha !

1) Kies je outfit, schoenen en accessoires de avond ervoor. Je wilt 's morgens nog vanalles doen, dan is het laatste wat je wil wel minuten kwijtspelen voor je kleerkast om dan last minute nog te beslissen dat je toch maar van hele outfit gaat veranderen. Hou het weerbericht in de gaten en kies op basis daarvan je outfit uit voor 's anderdaags. Veel gemakkelijker dan dat je eeuwig staat te twijfelen terwijl je zit te stressen over te laat te komen.

2) Maak je boekentas/zak 's avonds. Dit deed ik altijd. Je zit nog in de flow voor school, je hebt net je huiswerk achter de rug, je weet wat je 's anderdaags van vakken hebt. Steek meteen dan al die boeken in je tas. Zo hoef je niet 's morgens dat ene boek te zoeken dat je kwijt bent maar toch eigenlijk nodig hebt voor die bepaalde les.

3) Maak je ontbijt de avond ervoor. Hoeveel lezers onder jullie zijn er wel niet die hun ontbijt overslaan? I was guilty as well. Ik heb een hele tijd 's morgens gewoon niets gegeten omdat mijn bed mij niet liet gaan (flauwste excuus, I know. Nochtans woonde ik niet ver van school dus te laat komen was (bijna) onmogelijk). Ik had geen honger, ik had geen tijd, ... Niet het gezondste om te doen. Toen begon ik 's avonds smoothies te maken of granola met yoghurt/smoothies. Gezond en makkelijk om mee te nemen naar school.


4) Er zijn 2 verschillende soorten mensen : mensen die 's morgens douchen en mensen die 's avonds douchen. Ik snap dat 's morgens douchen je een instant boost geeft om je dag te starten. Echter ben ik 's morgens niet van de snelste en als ik én moet douchen én mijn haar deftig moet krijgen én mijn make-up moet doen én moet ontbijten... Dan gaat er wel eens het een en ander mis. Daarom douche ik altijd 's avonds. Je kan de dag van je afspoelen, gaat relaxed slapen en je bespaart zo toch enkele minuten 's morgens (maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk).

5) Maak het niet te moeilijk. Ik denk dat dat de grootste tip is dat ik je kan meegeven. Je eerste schooldag is er om indruk te maken op iedereen, je gaat als het ware bijna naar het galabal met je nieuwe outfit, schoolspullen etc. maar daarna gaat het gewone leventje weer zijn gang. Je hebt door het jaar al genoeg aan je hoofd, probeer het jezelf gewoon zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Bij deze hoop ik dat jullie ochtenden er iets rustiger aan toe zullen gaan dan dat bij mij het geval was, haha!

Heb jij nog een Back 2 School hack ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten