maandag 5 september 2016

Project 'Opruimen'

Elk jaar probeer ik een beetje dit project op poten te zetten en elk jaar krijg ik de onderscheiding als het op falen aankomt. Opruimen. Ik heb er een hekel aan en zal er altijd een hekel aan hebben. Aangezien ik toch binnenkort vertrek, wil ik nu wel mijn best doen om alles op te ruimen en dingen weg te doen die ik niet meer nodig heb of die oud zijn. Mijn make-up neem ik regelmatig onderhanden, het is vooral de verzorgingsproducten die ik eens goed moet uitzoeken. Let's go !


Ken je dat : zo iets opendoen, eraan beginnen en dan eindigt het uiteindelijk achteraan in je kast zodat je het zovele maanden later terug ontdekt. Jep, my story. En zo heb ik er verschillenden. Douchegels, body lotions, mini verpakkingen die ik 'bewaar om ze te gebruiken wanneer ik ze nodig heb'. Wat hou ik me zelf toch voor gek, haha! Mijn body butters van The Body Shop hebben zich jarenlang opgestapeld aangezien het eens sale was en ik een paar potten van mijn favoriete geuren wilden inslaan. Tot ik dan eens zo'n pot opendeed en merkte dat de geur toch niet meer was zoals hij hoorde te zijn. Een hele pot - niet eens 1 likje eruit - kon ik wegsmijten. Zo'n verspilling van geld en product. Dat wilde ik koste wat kost vermijden.Maskertjes, scrubs, conditioners: het moest eens onder handen genomen en uitgezocht worden.

Dus heb ik maar eens goed gerommeld in mijn kastje en heb alles op prioriteit gezet: wat moet er eerst op voor ik vertrek ? Wat kan nog een tijdje mee ? De dingen die nooit open geweest zijn - waar dus geen lucht aangeraakt is - kunnen nog een tijdje meegaan. Andere dingen waar nog een bodempje in zit of waar ik aan begonnen ben maar nooit heb opgemaakt, staan vooraan in de kast. Ik ben 6 maanden weg maar op 6 maanden kunnen dingen slecht worden. Dat wil ik vermijden. Mijn gezichtsscrub is bijna op, alsook mijn Virgin Mojito douchegel van The Body Shop. Beide producten gebruik ik ontzettend graag, dus deze MOETEN op z'n minst opgeraken. Dan hebben we nog mijn Dove haarmasker en Superdrug Mud gezichtsmasker. Ze zijn beiden al wat aan de 'oude' kant dus die wil ik met veel plezier ook beginnen opmaken. De dingen die echt te oud zijn ? Ik kijk naar de substantie en ruik eraan. Doucheproducten moeten meestal fris ruiken. Een douchegel hoort jelly te zijn, geen 2 aparte lagen want dan kan je het gewoon weggooien. Ziet het er gewoon niet meer uit in vergelijking met toen je het ooit kocht? Gooi het dan gewoon weg. Dat heb ik bij deze ook gedaan. De geur was misschien nog wel een beetje oké maar het rook gewoon niet meer zoals ik het toen in het begin kocht.


Dit zijn de producten die vooraan zijn komen te staan. Telkens zit er nog maar een klein beetje in en zijn ze naar de achtergrond geschoven. Ik heb nog letterlijk 2 weken om deze producten op te maken, dat wordt nog een hele opgave. Maar het moet gewoon, ik wil niks verloren laten gaan. De lichaamsscrub en conditioner zullen snel gaan, alsook mijn droogshampoo. Het maskertje en douchegel zal ietsje moeilijker zijn. Al het opgemaakte zien jullie binnenkort in een video !

Start jij met Project 'Opruimen'?

Stay gorgeous !

Anke

1 opmerking:

  1. Ik herken dit wel een beetje. De grootste reden voor mij is dat als ik zie dat een product opraakt ik maar weer een nieuwe haal. Dan heb je dus heel veel restantjes liggen. De laatste tijd bewaar ik alle nieuwe verpakkingen in de voorraadkast en zo gaat het goed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen