woensdag 21 september 2016

The American Dream

Ik ben nu ongeveer 3 dagen in Amerika en wil jullie graag al vertellen wat ik meegemaakt heb, wat me al opgevallen is en waarom Amerika in het algemeen ontzettend boeiend is. Ik heb ondertussen ook mijn eerste lessen achter de rug, dus daar kan ik jullie ook al iets over meedelen. Zie hier : mijn verhaal van de afgelopen 3 dagen.



Na het afscheid op Zaventem, ging ik de meisjes zoeken die met mij op de vlucht zaten. Eenmaal gevonden, werd de bagage ingecheckt en waren we ready to go. De vlucht naar Madrid verliep vlotjes (het was dan ook maar 2 uur) maar de vlucht naar LA echter... Die heeft toch wel lang geduurd. Niet alleen omdat het gewoon zo druk was op de vlucht, ook kreeg ik - door te weinig slaap en drinken - migraine op de koop toe. Aspirine slikken, hielp al lang niet meer; ik moest maar even op mijn tanden bijten totdat ik bij het gastgezin was zodat ik mijn bed in kon kruipen. Ik stond zondag op om 4h 's morgens en ging zondag (Amerikaanse tijd) slapen half 11. Mensen zeggen vaak dat zondag lang mag duren; deze was me ietsje té lang. Eenmaal aangekomen op de luchthaven van LA, was het nog een dikke 2h naar Santa Barbara met de shuttle service. Ik was BEKAF. Toch: toen ik voor de deur stond van mijn gastgezin, werd ik al snel begroet door mijn roommate Jessica van Duitsland. Niet veel later kwam ook mijn gastgezin thuis. Hele gezellige mensen, dat moet ik je wel nageven. Amerikanen zijn in het algemeen heel vriendelijk (heb ik altijd gehoord) maar dat kan ik nu ook echt bevestigen. Ze zijn ook ECHT vriendelijk.

Na een goede douche genomen te hebben, ging ik slapen. Welgekomen want ik viel zowaar omver. De volgende dag werden we om 9h verwacht op school. Met een jetlag lag ik al om 2h 's nachts klaarwakker naar het plafond te staren. Gelukkig viel ik toch nog een beetje in slaap dat ik niet met een slaaphoofd mijn eerste schooldag moest meemaken. Eerste schooldagen zijn altijd het ergste. Ik ben dan al wel wat gewend qua eerste schooldagen, ik ga toch even eerlijk zijn: ik was nerveus. Buiten Jessica kende ik verder niemand. Om 6:45h waren we beiden wakker, dus besloten we maar om ons klaar te maken. De mama van het gastgezin was zo vriendelijk om ons weg te doen naar school. Eenmaal aangekomen, moesten we 'inchecken' en werden we aan een lokaal toegewezen waar we de introductie zouden krijgen en we een soort speaking exam moesten doen om te kijken op welk niveau ons Engels zat. Daar kreeg ik al direct complimenten dat mijn Engels echt niet slecht was en je amper een accent hoorde doorklinken. 1-0. Ook leerde ik hier al de eerste mensen kennen. Na ook ons lessenrooster gekregen te hebben, waas het tijd om een tourtje te maken door de stad. We zagen een beetje de omgeving van de school en bezochten al plaatselijke bezienswaardigheden.


Om 14h was de eerste schooldag voorbij. Met de mensen die ik eerder in de klas leerde kennen, besloten we om naar het strand te gaan. Mooi uitzicht, totdat een zandstorm de kop op stak en we maar besloten om naar het plaatselijke shoppingscenter te gaan. Daar kwam ik de winkels tegen waar zovele YouTubers het over hadden: Pacsun, Bath & Body Works en Cotton on. Bath & Body Works kennen we natuurlijk allemaal van de kaarsen. Ik heb er nog geen meegebracht maar kreeg al wel een beetje een idee van wat ze allemaal hadden.


De eerste dagen waren dus al goed gevuld, more exciting things to come !

Mijn verhalen kan je nog altijd volgen op Snapchat (anke_peeters)!

Stay gorgeous !

Anke

3 opmerkingen:

  1. Leuk!! Ben echt benieuwd naar wat je nog meer gaat meemaken, klinkt nu al super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh jeetje jaaaaaa!!! Bath & Body Works !!!! :-D zaaalig!! Ruiken ze echt zo heerlijk als iedereen zegt? Zo spannend allemaal zeg, ik wacht op volgende blogposts !! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kaarsen ruiken GEWELDIG ! Ik ga een extra koffer nodig hebben om alles mee te krijgen, haha !

    BeantwoordenVerwijderen