maandag 7 november 2016

Nepnagels - Mijn mening erover

Ik ben een nagellak junkie. Nog beter: ik ben eraan verslaafd. Ik heb thuis 2 bakken vol met nagellak (met verschillende kleurtjes weliswaar) en ook de mama profiteert daar lekker met mee door er maar al te graag in te neuzen en elke week een nieuwe kleurtje te kiezen (en ze heeft nu vrijspel want ik ben helemaal niet thuis nu!). Ik vertrok naar Amerika met 0 potjes nagellak. Ik bedoel: ze hebben hier ook OPI en Essie, ik kan hier makkelijk zelf wat potjes nagellak kopen. En weet je wat ? In de tijd dat ik hier nu zit, heb ik nog geen enkel potje nagellak gekocht. Toch zat ik nog altijd met die zwarte vlek op mijn nagel (overblijfsel van mijn accidentje in Frankrijk) en ik vond het zó lelijk! Het valt ook echt op dus iedereen bleef er me maar naar vragen. En telkens opnieuw moest ik heel het verhaal erachter vertellen. Totdat ik het beu werd en ik iets aan mijn nagels wilde doen. Ik ben jaren gewoon geweest om mijn nagels in alle kleuren van de regenboog te lakken, week na week. Ik zit hier nu al bijna 3 maanden en ik ben moeten afkicken. Zo lang had ik het nog nooit volgehouden. Totdat ik in CVS kwam... en ik de nepnagels zag liggen.



Ik heb in het verleden al nepnagels gehad maar ik ben zo onhandig dat ik er na enkele dagen alweer een paar kwijt ben. Ik vond het teveel gedoe, moest een apart potje nagellijm meesleuren in case of emergency... Het was gewoon niks voor mij. Ik stond vorig jaar een heel jaar in het labo, dus lange nagels waren not done. Het was ook gewoon niet handig om telkens van handschoenen te verwisselen met de kans dat er een paar nagels bleven steken. Gewoon was dus al moeilijk genoeg, dat kon je heel letterlijk nemen vorig jaar. Nochtans vond ik het er altijd zo mooi en elegant uitzien. Ik heb van mezelf dikke vingers en wanneer mijn nagels kort zijn, benadrukt dat alleen maar. Langere nagels zorgen voor een verlengend effect.


Mijn nagels zijn van zichzelf heel sterk. En toch lukte het me niet om lange nagels te houden aangezien er altijd wel eentje afscheurde om de een of andere reden. Ik had er dus stilletjes aan genoeg van. Ik kocht dit setje en ging er een paar avonden geleden vrolijk mee aan de slag. Het is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon wat geduld hebben totdat de lijm compleet is opgedroogd. Eens ze erop zitten, zitten ze zo goed als vast (ik zeg 'zo goed als' want ik ben er in geslaagd om die avond er nog een nagel van af te breken.. Don't ask.). Wat vond ik het effect mooi! Het leek zo professioneel en zo natuurlijk tegelijkertijd (laten we even vergeten dat het ietsje moeilijker is om te antwoorden op berichtjes?). En het leukste van al ? Ze waren rond $10 en te verkrijgen in verschillende motiefjes. Ik heb er ondertussen ook al gezien die helemaal te gek zijn voor rond de feestdagen!

Ik heb nooit gel-of acrynagels gehad, die zijn wel wat sterker dan gewone nepnagels. Tegelijkertijd heb ik daar een beetje schrik voor om dat te laten doen aangezien dit wel serieus je nagels verzwakt. Ik ben fier op mijn sterke nagels, is een van mijn pluspunten. Om dat dan teniet te doen door acryl te laten zetten ... Dit is alvast een mooie kennismaking met nepnagels. Het voordeel ervan is dat je nagels er altijd op en top uitzien. Je hoeft je geen zorgen te maken over gechipte nagels, over het veranderen van nagellak elke week. Het nadeel hiervan is dat ze makkelijk afbreken als je niet oplet en je dus een potje lijm met je mee moet sleuren.

Wat denk jij van nepnagels ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten