maandag 14 november 2016

Wanderlust

Als kind had ik meerdere hobby's: dansen, schaatsen, films kijken. Als je me nu vraagt wat mijn hobby is, dan is het bloggen en beauty. Na 5 jaar zijn deze 2 nog altijd mijn grootste passies waardoor dat ik het ook enorm graag blijf doen. Maar nu ik aan de andere kant van de oceaan zit, heb ik er nog een hobby bij: reizen. Wanderlust.



Ik was nog nooit in Amerika geweest en toch had dit land een grote aantrekkingskracht. 'Het gras is altijd groener aan de overkant', dat weet ik nu dat dat allesbehalve waar is. Maar toch... Als er iemand over zijn/haar trip van Amerika begon, begon ik te dromen omdat ik wist dat ik op een dag ook op Amerikaanse bodem zou staan. Ik wou gewoon zó graag gaan! België is zo klein en is maar 'een' land in Europa. Buiten Europa kan er nog zoveel meer ontdekt worden. Dat ik nu hier ben, is a dream come true, dat mag ik je wel zeggen. Het is weliswaar om te studeren maar ik heb tijd genoeg om de mooie plekjes hier te bekijken. En dat is wat stimuleert om nog meer van de wereld te zien. Ik weet dat het bij Amerika alleen niet zal blijven.


Waar mijn Wanderlust vandaan komt? Ik heb geen idee. Ik ben geen grote avonturier. Ik zou bijvoorbeeld nooit gaan trekken in een land. Chapeau voor de mensen die dat wel kunnen; het moet een prachtige ervaring zijn. Ikzelf ben niet zo avontuurlijk aangelegd en hou meer van 'casual' reizen. En sommige landen hebben nu eenmaal een grotere aantrekkingskracht dan andere. Ik wil bijvoorbeeld nog dolgraag naar Australië. Maar ook Zweden en Denemarken staan al jaren op mijn lijstje van 'Welke landen nog te bezoeken?'. En dan heb ik het nog niet gehad over Griekenland en Italië. Aan de andere kant echter zeggen China en India me niks. Geen idee waarom, mijn interesse wordt niet meteen gewekt. Aangezien mijn ouders niet vliegen, zijn al onze vakanties gepland in de buurlanden (we hebben ons stekje in Frankrijk wel gevonden!). Verder ben ik met de grootouders naar Luxemburg en Duitsland geweest en af en toe een tripje naar Nederland zat er ook al wel eens tussen. Ik kan dus al wel zeggen dat ik al iets gezien heb van de wereld maar niet meteen het grootste deel.

En dat is het nu net. Eenmaal je de smaak te pakken krijgt, kan je niet meer terug. Mijn prioriteiten liggen uiteraard wel anders als ik eenmaal terug thuis ben in februari. Tijd om het echte volwassen leven te ontdekken door naar een job te zoeken. Dat reizen zal nog eventjes moeten wachten. Maar ik weet dat het er vroeg of laat toch ooit van zal komen. Een mens is niet gemaakt om op 1 plaats te blijven, zeker als je weet dat er nog zoveel moois op deze planeet dat kan bezocht worden.

Heb jij die Wanderlust?

Stay gorgeous!

Anke

0 reacties:

Een reactie posten