woensdag 28 december 2016

NYX Soft Matte Lip Creams - Trio Pack

Mijn doel was om niet alleen bij Sephora, maar ook bij Ulta te geraken. Ik had me voorgenomen om alles in 1 keer bij Ulta te kopen aangezien ik niet dikwijls in die buurt kom en ik de verleiding dus maar 1 keer moest ondergaan. Ik ging een aantal kerstcadeautjes halen en keek voor mezelf ook even rond. Ik kocht al eerder de NYX Soft Matte Lip Creams (klik hier voor de review) maar nu werden er 3 in een pakketje verkocht, dat voordeliger was in plaats van ze alle 3 apart te kopen. En omdat ik nog een donkere lipkleur voor met kerst zocht, was bij deze de aankoop ook even gerechtvaardigd.


En wat had ik een geluk want ik had niet een maar twee donkere kleuren in het pakketje. Aangezien de vorige Soft Matte Liop Creams me goed bevielen, was ik eigenlijk al overtuigd dat deze dat ook zouden doen. De 3 kleurtjes die in het trio pack zaten waren Ibiza, Madrid en Budapest.



Ibiza - Madrid - Budapest

Ibiza leek me - om eerlijk te zijn - in het begin een beetje riskant. En toch is dit een van mijn favorieten uit het pakketje. Oranje tinten staan me nauwelijks. Ik heb thuis verschillende lipsticks met oranje ondertonen maar ik gebruik ze nauwelijks. Ze staan me gewoon echt niet. Daarom had ik allereerst een beetje mijn twijfels of deze kleur me wel zou staan. De zorgen waren voor niks: ik vind 'em super mooi !



Madrid is een donker, wat bruinige kleur. Ik gebruik zelden bruine tinten omdat ik vind dat ze me instant 10 jaar ouder laten lijken. Maar het was een donkere kleur, dus ik wilde het wel eens proberen. Ik heb er wat gemixte gevoelens bij. Op onderstaande foto zie je duidelijk dat hij me iets ouder maakt. Het lijkt een beetje mijn eigen lipkleur te zijn maar dan donkerder. Gemengde gevoelens heb ik er bij, eerlijk gezegd ...



Budapest is een knalkleur; met nadruk op 'KNAL'. Dat was de kleur die ik ophad tijdens het kerstfeestje bij mijn gastgezin. Kerst hoort fel te zijn en ik had groen in mijn kersttrui, dus dan mocht zo'n donkerrode lipkleur er zeker zijn. Het enige probleem ? Deze kleur is enorm moeilijk om mee te werken en even te krijgen.



Donkere kleuren zijn enorm moeilijk om even te krijgen. Dat is met de laatste 2 ook zo. Ze zijn wat aan de droge kant waardoor ze moeilijk aanbrengen, laat staan ook nog eens even (kan je vooral op de laatste foto wel zien). Ze drogen iets meer mijn lippen uit dan Ibiza maar het is niet oncomfortabel. Een lipliner gebruiken voor je de donkere kleuren aanbrengt, is een must.

Hoe zit het met de houdbaarheid ? Ze blijven heel goed zitten! Na een tijdje begint de binnenkant serieus af te slijten zodat je alleen de buitenkant nog wat overhoudt. Dat is weer een ander voordeel als je een lipliner gebruikt: de kleur blijft zitten, maakt niet uit dat je lipstick afslijt. Al bij bij kan ik wel zeggen dat Ibiza mijn favoriet is van de 3 !

De NYX Soft Matte Lip Creams kan je vinden bij de NYX winkels voor €7,65 per stuk.

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten