woensdag 29 maart 2017

TAG : Ik als blogger

De TAG's zijn een beetje aan het slabakken op mijn blog. Ik vind het heel moeilijk om er leuke uit te kiezen, die ook nog eens wat toevoegen aan mijn blog. Persoonlijk is het hier op PfB altijd wel geweest en het is daarom leuk om het nog wat persoonlijker te maken en de persoon achter de blog iets beter te leren kennen. Daarom: de ik als blogger TAG !





Waar haal jij je inspiratie vandaan ?
Overal. Magazines, gesprekken met vrienden, trends, ... Er is niet 1 specifieke bron die me inspiratie geeft.

Wat eet/drink je tijdens het bloggen ?
Eten zal ik niet vaak achter mijn computer doen. Drinken doe ik ook heel weinig achter mijn computer maar als het toch iets is, dan zal het water of appelsiensap zijn. Vraag me niet waarom ik dat laatste tijdens het bloggen zou drinken, het is nu gewoon zo.

Als je een jaaroverzicht  voor je blog maakt, wanneer begin je daar dan mee ?
Op het einde van het jaar? Logisch? Meestal begin ik er een week voor het einde van het jaar ermee. Heel je blog doorzoeken naar de leukste momenten van dat jaar, vraagt toch wat tijd. Maar het is zo leuk om alles te herbeleven.

Wat is het meest waardevolle dat je geleerd hebt als blogger ?
Doe jou ding. Lezers/kijkers houden van authenticiteit. Heb je eigen stijl maar probeer toch te vernieuwen op bepaalde vlakken. Vind het leuk wat je doet. Geloof me, zowat iedereen merkt het als je iets tegen je zin doet (is bij mij zeker het geval, ik ben een open boek op dat vlak).

Wat is voor jou het beste moment om te bloggen?
Ik blog het liefst in de voormiddag. Echter film ik ook liever in de voormiddag omdat de zon dan perfect staat dus het is wel kiezen. In de voormiddag krijg ik de beste ideeën zodat ik meteen aan de slag kan gaan. In de namiddag is het zeker ook niet slecht maar dan gaat het al wat trager.

Wat zou je willen bereiken als blogger ?
Ik zou het vooral leuk vinden als tenminste een van mijn lezers geholpen is met de informatie die ik op jullie geregeld loslaat. Ik schrijf artikels en maak filmpjes in de hoop dat tenminste een persoon er iets aan heeft. Ik schrijf het in eerste instantie voor mezelf om mijn ei kwijt te kunnen maar het is leuk als mensen het lezen en er echt wat mee zijn, ook al kennen we elkaar niet persoonlijk. Dan ben ik in mijn opzet geslaagd, vind ik.

Voel jij je vaak onzeker na het publiceren van een artikel?
Ik heb me nog nooit echt onzeker gevoeld, alle artikels voelen natuurlijk aan als ik ze schrijf. De Inner Beauty artikels liggen me wel nauw aan het hart omdat dat soms wel heel persoonlijk is en je me toch op een niveau leert kennen wat ik anders nooit zou vertellen. Er zijn al wel best persoonlijke dingen op mijn blog gekomen en dan is het natuurlijk even spannend afwachten hoe het onthaald wordt maar ik wil dat op mijn stukje internet alles bespreekbaar moet worden gemaakt, hoe moeilijk en persoonlijk het ook is.

Heb jij veel contact met collega bloggers ?
Op events zie ik ze meestal wel, met een paar anderen heb ik al regelmatig afgesproken. Het is telkens een heel blij weerzien en het voelt aan alsof we elkaar al jaren kennen. De gemeenschappelijke interesses doen er ook veel aan want zij zijn de beste bron van advies als ik met een blog- en YouTube probleem zit.



Wat voor muziek/programma staat er aan tijdens het bloggen ?
Absoluut NIKS. Net zoals bij het studeren, moet het complete stilte zijn. Ik moet mezelf bij wijze van spreken kunnen horen nadenken. Mijn zinsconstructies kloppen ook gewoon niet als ik met muziek op de achtergrond artikels aan het typen ben, dan ben ik meer met de lyrics bezig dan wat anders, haha!

Op welke dag ontstaan de meeste artikelen ?
Er is niet echt een specifieke dag. Sowieso meestal wel in het weekend omdat ik dan het meeste tijd heb maar de meeste artikelen ontstaan meestal als ik opsta met goede ideeën en ik ze meteen kan uitwerken.

Op welk artikel op je blog ben je het meeste trots ?
Het hele persoonlijke artikel over hoe mijn tijd in het middelbaar was (klik hier). Vele mensen weten het niet dat ik niet goed in mijn vel zat, alles leek oké te zijn. Zoveel jaren later ben ik erover beginnen nadenken en heb ik die gevoelens van mij afgeschreven. Een hele stap, omdat het toch wel persoonlijk was en iets wat nauw aan het hart lag. Maar wat ben ik blij dat ik dat uiteindelijk gedaan heb!

Waarom zou iemand een blog moeten beginnen volgens jou ?
Mijn blog is mijn plaatsje op het internet. Mijn ruimte om alles kwijt te willen wat ik maar wil. Ik heb er nu in eerste instantie een beautyblog van gemaakt omdat dat mijn grootste interesse is maar je hebt zelf al wel ondervonden dat er heel wat meer voorbij komt dan alleen maar beauty. Mijn blog bestaat niet alleen maar uit reviews; ook persoonlijke stukken, nagellaknieuws en trends komen aan bod. Ook had ik er zin in om mijn avonturen van Amerika hierop te posten in plaats van een aparte travel blog te maken. Het is een plaats waar ik mijn gedachten kwijt kan op een creatieve manier.

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten