maandag 3 april 2017

Wat betekent bloggen en make-up voor jou ?

'Waarom ben je met je blog begonnen?', 'Waarom draag je überhaupt make-up?', 'Waarom vind je het zo belangrijk om er netjes uit te zien?' Het zijn allemaal vragen die ik geregeld krijg en die eenzelfde antwoord hebben: het maakt me gelukkig.


Bloggen is voor mij creatief zijn. Ik heb wetenschappelijke studies gedaan en daar miste ik een beetje dat creatieve. Uiteraard kan je in experimenten niet beginnen improviseren, kan je geen stofjes beginnen verwisselen in een mengsel zonder de gevolgen er van te dragen. Dat spontane... Dat mankeerde ik. Mijn blog is mijn uitlaatklep. Een plaats op het internetbwaar ik mijn ei kwijt kan. De manier hoe mijn blog gebouwd is, de soort video's die ik kan filmen, de manier van hoe ik mijn artikels schrijf... Het heeft er allemaal mee te maken met hoe ik me kan uitleven online.

Ook make-up is voor mij een vorm van creativiteit. Welke kleuren en finishes ik kies, hangt van mijn mood, het weer en de omstandigheden af. Maar ook hier kan ik all out gaan. Experimentren met veschillende soorten kleuren, met of zonder valse wimpers, matte of glanzende lippen... Ik vind het leuk om te mixen en te matchen. Ik sta met veel plezier op 's morgens, wetende dat ik kan spelen met mijn make-up. En ja, dat klinkt oppervlakkig, alsof ik me alleen maar met het uiterlijke bezig hou. Hecht ik er zo'n belang aan dat ik niet durf buitenkomen zonder make-up? Dat niet. Ik vind het belangrijk om er netjes uit te zien maar soms kan dat ook zonder mij op te maken. 


Bloggen en make-up: het zijn 2 compleet verschillende dingen en toch zijn ze in sommige opzichten hetzelfde. Ik leer bij beiden elke dag wel iets nieuws bij, ik amuseer me ermee, ik experimenteer ermee. Maar niet alleen dat: er zijn frustraties, down-momenten. Het zijn 2 passies die samenkwamen en die resulteerden in PfB, nu al zo'n 5,5 jaar. En spijt? Dat heb ik in die 5,5 jaar nog nooit gehad. Waarom spijt hebben van iets dat je gelukkig maakt?

Stay gorgeous!

Anke

0 reacties:

Een reactie posten