woensdag 28 juni 2017

Andere mensen opmaken - passie delen

Het begint al van kleins af aan, je passie voor iets. De ene begint al vroeg te tekenen, de andere houdt van dans. En ik ? De beautyproducten spraken mij enorm aan. Pas op: mijn mama droeg vroeger make-up maar toen ze eenmaal een huishouden te runnen had, belandde alles in een koffer die uiteindelijk niet meer open gedaan werd. Mijn eerste likje mascara was pas op mijn 14de, mijn nagels lakte mijn mama wel al vroeger. Mijn eerste oogpotlood, oogschaduw en lipgloss kocht ik samen met de mama voor de eerste communie van mijn broer. Moest ze toen geweten hebben dat het tot deze 'verslaving' zou uitgroeien, ze zou zich bedacht hebben! Vanaf toen is niet alleen de interesse gegroeid, het is een echt passie geworden.



Waarom ik geen make-up gaan doen ben als opleiding? Ook al is het mijn grote passie, het is een harde wereld. Alle werelden zijn hard, begrijp me niet verkeerd maar die van make-up zeker. De concurrentie is zo groot. Je moet heel goed zijn in wat je doet, je moet naam maken. Alleen dan krijg je opdrachten en word je gevraagd voor o.a. shoots. 'Knokken', noemen ze dat. En laat dat nu net het ding zijn waar ik niet goed in ben. Uiteraard moet je knokken voor elke job, dat is een feit. Het wordt je niet allemaal in de schoot geworpen, zoveel is zeker. En toch leek een job als MUA niet aantrekkelijk, ook al hou ik zielsveel van make-up. Ik doe dit als hobby, steek er mijn tijd en geld in omdat ik dat leuk vind. Als job moet je er nog intensiever mee bezig zijn.

Om nog maar te zwijgen over de onzekerheid. Alles hangt af van de opdrachten die je krijgt. Hoe beter je bent, hoe meer aandacht je krijgt, hoe groter de kans dat je de opdracht krijgt en hoe meer je verdiend. Er is geen vast maandloon en dat is ook iets waar je rekening moet mee houden aangezien de vaste kosten wel blijven. En om dan maandelijks te moeten panikeren dat je niet rondkomt... Daar bedank ik liever voor. Op dat vlak heb ik liever toch wel wat zekerheid. Wat niet wil zeggen dat ik er niet van hou om andere mensen op te maken. Wat zeg ik: ik hou ervan! Mijn kennis en ervaringen delen, als ik make-up op anderen doe, vergeet ik even al de rest. Spelen met kleur, textuur, producten. De eigenschappen van anderen tot hun recht te laten komen, gewoon door make-up en ze daardoor te laten stralen. Dat is waarvoor ik het doe. De reacties die ik dan achteraf krijg, maken mij fier. Ik doe het dus heel graag, ben er enthousiast over en deel mijn passie met veel plezier. Mijn blog is daar het perfecte medium voor.

Stay gorgeous !

Anke 

0 reacties:

Een reactie posten