maandag 3 juli 2017

Kat Von D Lock It Tattoo Foundation

Tijdens deze warme dagen moet ik je niet vertellen hoe ‘zwaar’ het is als make-up addict om je make-up te doen. De basis zit er net op en het begint er al terug af te zweten. Om nog maar te zwijgen over de gecreaste oogschaduw. Herkenbaar? Mijn eerste werkdag: 30°C. En toch vertikte ik het om met mijn blote billengezicht op het werk te verschijnen. In Amerika kocht ik deze Lock It Tattoo foundation van Kat von D. Eenmaal terug in België was deze te donker. Doordat ik de laatste paar dagen in de zon heb gelegen, is ‘ie terug goed. En aangezien hij long lasting is, was deze foundation perfect voor mijn eerste werkdag.


De verpakking is een stevig plastic omhulsel met een pompje. Het gaat natuurlijk om het product maar het oog wil ook wat, toch ? Daar hebben ze zeker aan gedacht. De verpakking is doorzichtig met zwarte krullen op, typisch Kat von D. Wat zo speciaal is aan deze foundation? De dekking zou zo hoog zijn dat het een tattoo zou kunnen bedekken. Als het dat kan, dan zijn de oneffenheden in je gezicht geen probleem, lijkt me. De kleur die ik heb, is Light Neutral. Ook meteen de donkerste foundation die ik heb (ik mag dus niet bruiner worden, haha!).




De reviews die al online stonden, waarschuwden me: een beetje foundation is genoeg, je gebruikt algauw teveel. Aangezien ze claimen dat deze foundation een tattoo kon bedekken, wilde ik dat eerst proberen. Ik heb een tattoo op mijn pols staan, tijd om daar eens gebruik van te maken...


De onderkant van mijn arm is uiteraard bleker dan mijn gezicht dus nu lijkt het alsof de foundation véél te donker is, haha ! Helemaal de tattoo bedekken doet 'ie niet : je ziet de lijnen er nog goed door. Of je moet - zoals op de bovenste foto - er een dikkere laag opsmeren ... 

Ik startte met 1 pompje voor mijn gezicht.. En ja hoor, ze hadden allemaal gelijk. Dat ene pompje kon zowat mijn hele gezicht bedekken. En niet zomaar bedekken, echt full coverage. Ongelofelijk. Rode wangen: verdwenen. Oneffenheden: verdwenen. Fantastisch! Ik had wat schrik omdat het zo’n goede dekking geeft dat je ‘em echt op mijn huid zou zien liggen. Heel onnatuurlijk. Dat viel op zich nog mee. Het ziet er heel egaal uit (de foundation dekt dan ook super goed). Het is iets waar je gewoon aan moet worden. Een groot pluspunt: ook al dekt ‘ie zo goed, je voelt ‘em niet zitten. Ook de houdbaarheid moet getest worden. In zo’n warm weer en een hoge stressfactor moet hij wel bestand zijn, niet ? Hetgene waar ik vooral op lette, was dat hij er nog opzat na een lange werkdag. Het mat houden zou ook een groot pluspunt zijn maar dat claimt deze foundation niet, dus daar had ik niet zo'n hoge verwachtingen voor. Toch geeft deze foundation een uitzonderlijk resultaat. Alles zit nog perfect op het einde van de dag, ook al begint de glans er wel een beetje door te komen. Een foundation waar ik echt op kan tellen, ook al heb ik een gecombineerde tot vette huid.


Wat een verschil ! Mijn rode wangen zijn compleet weggewerkt en ook puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon ! Waar het geen tattoo helemaal kan bedekken, doet hij het wel goed op mijn gezicht. Eenmaal een beetje ingeblend, gaat hij geen kant meer op. Ik ben serieuze fan van deze foundation!

De Kat von D Lock It Tattoo foundation kan je vinden bij de Franse Sephora webshop voor €34,50.

Wat denk jij van deze foundation?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten