zondag 4 maart 2018

Mannen met make-up : niet zo raar meer ?

Make-up werd initieel voor vrouwen gemaakt, om ons nog mooier te voelen dan we al zijn. Maar langzaamaan begonnen ook mannen verzorgingsproducten te gebruiken. Wat begon met gewoon wat aftershave na het scheren, ging al snel over naar body lotion en nu zelfs ook make-up. En ze moeten niet onderdoen voor de vrouwen met hun skills


De eerste man die ik met make-up zag spelen, was Goss. Hij is MUA dus leek het mij normaal dat hij veel van make-up kende. Ik wist voordien niet eens dat er überhaupt mannen als MUA bestonden, maar soit: er ging een hele nieuwe wereld voor mij open. Ik keek geboeid naar zijn filmpjes, leerde er enorm veel van bij over dingen waar ik voordien nog niet eens over nagedacht had … en dacht dat, als hij filmpjes maakte; dan moesten er toch nog mannen zijn ? Toen was hij de uitzondering een beetje, toch alleszins toen ik YouTube begon te kijken. Maar er was meer … En ja hoor : niet veel later kwam ik MannyMUA tegen en ik trok mijn ogen open. Zijn skills! Voordien keek ik altijd naar Jaclyn Hill omdat haar skills ook to die for zijn. Nooit gedacht dat Manny het ook zo goed kon doen. Naarmate ik meer filmpjes bekeek van hem, hoe meer mijn mond open zakte. Getalenteerd, dat kan je wel zeggen. Skills waarvan ik wou dat ik ze had.

Nochtans: als ik MAC of NYX binnenstap, is het eerst nog even wennen als ik een jongen met full face make-up zie. Niet verwonderlijk, ‘onze’ maatschappij is daar gewoon nog niet aan aangepast. Nochtans vind ik dat moedig: ondanks dat onze maatschappij het nog niet ten volle accepteert, er zo leuk gemaquilleerd bijlopen. In de beautywereld is het al lang geen geheim meer dat mannen ook make-up  dragen; in de echte wereld is dat wel wat anders. Maar wat is daar eigenlijk mis mee? Make-up is een vorm van kunst, een vorm van hoe je je kan uitdrukken. Dat is voor vrouwen zo, dat is voor mannen zo (en alles er tussenin). Mannen kunnen even goed geïnteresseerd zijn in beauty en make-up (denk maar aan de MUA van Kim Kardashian: is ook mannelijk). Alleen omdat het niet ‘hoort’ dat mannen met make-up spelen, betekent niet dat de tijden veranderen.

Wat denk jij over mannen met make-up ? Of blijft het toch een vrouwending?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten