woensdag 17 oktober 2018

Inner Beauty : Gemotiveerd blijven

Als er 1 ding is waar ik nooit echt problemen mee gehad heb, dan is het gemotiveerd zijn ... tot een jaar geleden. Mijn hele wereld stond op zijn kop, mijn motivatie was nergens meer te bespeuren. Motivatie om te bloggen, motivatie om te sporten, motivatie om sociaal te zijn ... Foetsjie. Ik heb mezelf terug moeten opkrikken om gemotiveerd te zijn in alles wat ik voordien deed. Jezelf gemotiveerd krijgen en dat ook blijven, is een hele klus.


Motivatie : een balans vinden tussen overwinningen en mislukkingen. En net daar is het de kunst dat je leert uit de mislukkingen en dat je je hoofd niet laat hangen wanneer het is even tegen slaat. En dat is moeilijk. In alles wat je doet, is het met vallen en opstaan. Als alles van een leien dakje moest lopen, dan kregen we geen levenslessen voorgeschoteld. Ik denk dat daardoor vele mensen hun doelen opgeven: vanaf dat het te moeilijk wordt, stoppen ze terwijl dat net het moment is waarop je moet doorgaan.

Wat mij geholpen heeft om mijn motivatie terug te krijgen, is het opschrijven van mijn doelen. Op persoonlijk vlak maar ook carrièregericht en op vlak van fitness. Ik ben een werker, ik zal nooit genoegen nemen met dingen zomaar te 'krijgen', ik wil ze zelf verdiend hebben - geeft me de meeste voldoening. En net omdat ik mijn goals had opgeschreven, was het voor mij makkelijker om opnieuw gemotiveerd te geraken. Visualisatie doet wonderen op dat  vlak. Als ik iets wil, dan ga ik daar ook voor. Het was goed dat ik mijn routines 180°C heb kunnen laten draaien - verandering is eng maar ook goed. Het was goed om met andere dingen bezig te zijn dan steeds na te denken over waarom ik me niet goed in mijn vel voelde. Ik wilde een oplossing dat me op lange termijn gelukkiger zou maken.


Als je gemotiveerd ben, dan zie je dat ook meteen. Je voelt je zelfzekerder, vastberaden om de doelen te halen die je voor ogen hebt. En eenmaal je de eerste resultaten begint te zien - is het fysiek door fitness, is het progressie in je werk, ... -, dan werken ze verslavend. Je wilt meer, je doet beter je best om nóg betere resultaten te behalen en kijk ... Daar is de motivatie. Het is niet zo moeilijk, het zijn gewoon de eerste stapjes zetten. De rest kom vanzelf wel.

Wat doe jij om jezelf gemotiveerd te houden ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten