zondag 16 december 2018

Een inspiratie voor anderen zijn

Instagram is een prachtig medium om geïnspireerd te geraken en zelf te inspireren. Tegenwoordig denk ik goed na wat ik op Instagram plaats. Ik wil dat ik een boodschap kan meegeven onder de foto (al is een foto van onze kerstboom niet echt een boodschap maar puur voor de gezelligheid, haha !). Daarom dat ik ook regelmatig quotes post die me aan het denken zetten. 



Quotes drukken op een makkelijke manier uit hoe je je voelt. Afhankelijk van de situatie waarin je jezelf bevindt, zijn ze zo herkenbaar. Ik scroll geregeld door Instagram, op zoek naar quotes die toepasbaar zijn op de fase van mijn leven waarin ik me nu bevindt. Dat kunnen zowel positieve als negatieve quotes zijn. Ik heb dit jaar wel wat moeten slikken en dan kunnen negatieve quotes het makkelijker maken om mezelf uit te drukken. Nadien probeer ik dat een positieve twist te geven zodat die negatieve spiraal niet blijft: ik probeer mezelf te motiveren.

Ik wil met de quotes die ik op Instagram plaats, jullie motiveren. Niemand zijn/haar leven is perfect, ook het mijne niet. Verre van zelfs. Ik struggle ook met dagdagelijkse dingen, zelfbeeld, keuzes in het leven die gemaakt moeten worden, net zoals iedereen. Er is al genoeg negativiteit in de wereld, ik wil mijn Instagrampagina een boost van positiviteit geven voor diegenen die het nodig hebben. Die laatste push die je nodig hebt om door te gaan omdat ik weet dat ik zelf gemotiveerd geraak van inspirerende posts. Ik ben dit jaar beginnen fitnessen. Ik ben nooit sporty spice geweest maar deed altijd wel iets. En toch .. ook ik heb mijn dagen waar ik het liefst in de zetel plof en niks doe. Dan zijn het net die posts op Instagram die me terug motiveren om toch naar de fitness te gaan.


Zoals ik in een andere blogpost zei: ik ben geen influencer. Ik voel me geen persoon die jullie dingen aansmeert om er zelf beter van te worden. Ik ben altijd oprecht geweest, altijd transparant geweest als ik met merken samenwerkte. Ik wil iemand zijn die jullie kunnen vertrouwen en waar je nooit mijn eerlijkheid in vraag moet stellen. Zo ook met mijn boodschappen op Instagram. De quotes die ik plaats, hebben een persoonlijk tintje maar ik wil dat de boodschap toepasbaar is op eender welke situatie waar de quote het over heeft. Ik vind het niet erg om persoonlijk met jullie te worden. Ik deel heel wat op social media en mijn blog, maar ook niet alles. Ik deel wat ik KAN delen. Ik vind het ook fijn als lezer om te weten wie de andere persoon is dat blogposts schrijft of Instagram posts plaatst.

Hoe geraak jij gemotiveerd ?

Stay gorgeous !

Anke

0 reacties:

Een reactie posten